De Bibliotheek Venlo blikt terug op een geslaagde Open Dag

Gepubliceerd op: 29 mei 2019 08:55

De Open Dag ligt alweer een paar dagen achter ons. Met een voldaan gevoel kijken het team van de Bibliotheek Venlo en haar samenwerkingspartners terug op deze zonnige laatste zaterdag van mei.

De Bibliotheek Venlo liet tijdens de Open Dag zien wat ze als Schatkamer van Informatie voor Venlo in petto heeft. Rode draad door de middag was de vernieuwde informatieservice. In deze uitgebreide dienstverlening werken verschillende partners samen om inwoners van Venlo zo wegwijs mogelijk te maken. Tijdens de Open Dag konden bezoekers kennis maken met deze partners en met het team van de Bibliotheek Venlo.

BieBies Bus, die sinds enkele maanden heel Groot Venlo doorkruist was ook aanwezig om ouders en kinderen te laten zien hoe leuk het is om spelenderwijs bezig te zijn met taal. Er werden smakelijke hapjes geserveerd, gemaakt door STEK, waar het overigens óók heerlijk toeven was in de zon.

Een grote boekenmarkt buiten trok veel aandacht en er werd gretig geraaid tussen de afgeschreven boeken. Het zonnige weer paste dan ook perfect in het plaatje.

Met een kleine 1600 bezoekers, (nieuwe) ontmoetingen en een gemoedelijke sfeer werd deze Open Dag een middag waar nog lang over na zal wordne gepraat.