Gelukkig Nieuwjaar!

Gepubliceerd op: 3 januari 2020 09:37

Veel leesplezier dit jaar in de Stadsbibliotheek en natuurlijk in onze vestigingen in Arcen, Belfeld, Blerick, Velden en Tegelen. Op naar een jaar waarin de Bibliotheek springlevend is.

Open Dag JeugdBieb

We starten dit jaar op volle kracht met de Open Dag van onze JeugdBieb in de Stadsbibliotheek. Op woensdag 22 januari vieren we hier de start van de Nationale Voorleesdagen en zetten we deuren van de vernieuwde jeugdbibliotheek wagenwijd open. In 2019 mochten we een heel jaar lang Venlo Voorleesstad zijn en deze eretitel geven we door aan onze collega's van de Bibliotheek Maas en Peel. Maar ook in 2020 blijft (voor)lezen - en daarmee leesplezier - de rode draad bij alles wat we doen als de Bibliotheek Venlo.

Programmering

Dit jaar presenteren we ook vol trots onze kwartaalkalender voor de jeugd. Alle jeugdactiviteiten (0-18 jaar) overzichtelijk en kleurrijk bij elkaar in een handig boekje. Haal hem op in een van onze vestigingen of raadpleeg de kalender online.
Onze vertrouwde maandkalender met de activiteiten 18+ ligt ook weer voor jou klaar en kun je eveneens online bekijken. Later dit jaar gaan we ook deze activiteiten in een handige kwartaalkalender bundelen.

Ontmoeten, leren, studeren

Een Stadsbibliotheek vol scholieren en studenten die met veel plezier gebruik maken van de vele studiemogelijkheden: fijne werkplekken, lekkere coffee-to-go van STEK, gratis WiFi en stroom en stilteplekken voor wie dit wil. Het kwam in 2019 regelmatig voor dat alle stoelen op de tussenverdieping en de eerste verdieping bezet waren. En ook de grote leestafel en de plekken op de begane grond waren in trek, ook bij bezoekers die de schoolbanken al een tijdje achter zich hadden gelaten. Al met al een bruisende Bibliotheek én een bruisend STEK en die succesformules nemen we mee naar 2020.

... zoveel te doen ...

in en met de Bibliotheek Venlo. Een vernieuwde JeugdBieb, nieuwe activiteiten, nieuwe projecten, de verdere ontwikkeling van ons Huis van Informatie, de samenwerking met partners en andere Bibliotheken, nieuwe ideeën uitwerken ... we hebben zoveel mooie dingen op onze planning voor 2020. De Bibliotheek is belangrijker dan ooit, als een plek waar iedereen welkom is, waar je kunt verblijven, ontmoeten, ontspannen, leren, beleven en genieten. We laten van ons horen want de bieb is springlevend in 2020.