Kom verder bij het Informatiepunt Digitale Overheid

Gepubliceerd op: 30 september 2022 15:12

Veel mensen in Nederland weten inmiddels dat het Informatiepunt Digitale Overheid bestaat. En dat je daar terecht kunt voor al je vragen over digitale overheidszaken. Maar nog niet iedereen denkt: ‘dit is iets voor mij’. Terwijl dat wél zo is!

Gratis en voor iedereen

Al duizenden mensen zijn naar het gratis Informatiepunt gekomen. Daarom vroegen we die bezoekers naar hun ervaringen. Die zijn ontzettend positief. Want welk probleem of welke vraag ze ook hebben, het Informatiepunt Digitale Overheid in de Bibliotheek helpt ze echt verder. Dat geldt dus óók voor jou. Of je nou lid van de bieb bent of niet.

Heb je vragen over het digitaal regelen van overheidszaken?

Er zijn tegenwoordig steeds meer dingen van de overheid die je zelf online moet regelen. Bijvoorbeeld het aanvragen van een AOW-uitkering, belastingaangifte,
verlengen van een rijbewijs of aanvragen van zorgtoeslag. Het is fijn als iemand je hiermee op weg helpt. Het Informatiepunt Digitale Overheid in de Bibliotheek staat voor je klaar bij vragen over de digitale overheid.

De Bibliotheek helpt je op weg of wijst je, als dat nodig is, de weg naar een organisatie die je verder kan helpen. De hulp die je van de Bibliotheek krijgt is gratis. Ook als je geen lid bent.

In de Bibliotheek kun je ook zelf leren beter (beter) om te gaan met de computer.  Bijvoorbeeld door het volgen van een computercursus. Ook dit is (meestal) gratis en ook hiervoor hoef je geen lid te zijn.

Je bent welkom in een van onze vestigingen. Wanneer kun je waar terecht?

Welkom bij het Informatiepunt in jouw Bibliotheekvestiging