Nationale Voorleeswedstrijd 2022: In Venlo wordt (voor)gelezen!

Gepubliceerd op: 11 februari 2022 14:30

De ontknoping van de spannendste voorleeswedstrijd nadert. ‘Wie wordt de landelijke voorleeskampioen?’

Enkele weken geleden hebben dertien schoolkampioenen voor ons voorgelezen en namen ons mee in hun lievelingsboek. Ze lazen spannende, verdrietige en humoristische fragmenten voor. Zij deden dit zowel live als online tijdens de lokale rondes. De jury wees in totaal 3 winnaars aan, die woensdag 16 februari op de voorleesstoel in de Podiumzaal van de Bibliotheek Venlo gaan plaatsnemen. In totaal zijn er door alle lokale jury’s van onze regio 10 winnaars aangewezen. De 3 winnaars nemen het in deze regionale ronde op tegen de winnaars van andere lokale rondes.

Lampje, De vreselijke tweeling, Ouders zijn gek, Het leven van een loser, Dagboek van een muts, Joris en de geheimzinnige toverdrank, Sjakie en de chocoladefabriek, Juffrouw Pots. De meest fantastische kinderboeken kwamen voorbij, en de paar minuten die ieder kind mocht voorlezen smaakten naar zoveel meer.

De winnaars van de lokale ronde van de Nationale Voorleeswedstrijd zijn … Thijs Janssen van Basisschool Titus Brandsma, Anne Vissers van Basisschool De Zuidstroom en Britt Raaijmakers van Basisschool De Startbaan.

Gefeliciteerd!

Thijs, Anne en Britt gaan door naar de regionale finale op 16 februari. We hebben met elkaar genoten van ál deze toppers, hoe mooi is het dat zoveel scholen en ouders in Venlo hun kinderen stimuleren te lezen. Daar blijven we ons voor inzetten, een rijke leesomgeving voor alle Venlose kinderen.

Thijs, Anne en Britt veel succes bij de regionale ronde op 16 februari samen met winnaars van De Bibliotheek Maas en Peel en De Bibliotheek Bibliorura.