Wie dit leest kan helpen!

Gepubliceerd op: 14 januari 2020 16:54

Eén op de vijf Limburgers heeft moeite met lezen, schrijven, rekenen of digitale vaardigheden. De Bibliotheek Venlo kan hierbij helpen. Tijdens de spreekuren van het Huis van Informatie, of bijvoorbeeld met een cursus of een taalmaatje. Veel mensen weten dat niet. Ken jij iemand die beter wil leren lezen, schrijven, rekenen of computeren? Help ons dan mee en breng diegene met ons in contact. Meld je aan op www.wieditleest.com of kom samen naar de bieb.

Als je je aanmeldt, neemt de Bibliotheek Venlo contact met je op. Samen bekijken we wat jij of jouw bekende willen leren en hoe jullie diegene hierbij kunnen helpen. Daarvoor hoef je geen lid te zijn van de Bibliotheek. Elke werkdag tussen 13:00 en 17:00 uur informeren we je graag over de mogelijkheden en helpen we je verder op weg. Een cursus volgen bij de Bibliotheek Venlo is meestal gratis.

Waarom deze campagne?

In Limburg heeft ongeveer 13 procent van de beroepsbevolking onvoldoende taal- en rekenvaardigheden om mee te kunnen doen in de maatschappij. Dat maakt mensen kwetsbaar: minder zelfredzaam, minder sociaal actief en minder gezond. Samen kunnen we daar iets aan doen.

‘Wie dit leest kan helpen’ is een campagne van Cubiss en alle Limburgse bibliotheken, met steun van de provincie Limburg en de Vereniging Limburgse Bibliotheken.

Heb je al een hulpvraag? Vul hier het formulier in.