BiebPanel

Via BiebPanel kunnen bibliotheekleden en -bezoekers hun mening geven over allerlei zaken die spelen bij hun bibliotheek, zoals de collectie, de inrichting, dienstverlening en activiteiten.

Geef advies aan de bieb

Onder de noemer BiebPanel onderzoeken de Nederlandse Bibliotheken op allerlei manieren wat leden en bezoekers zoal bezighoudt. Zo’n onderzoek kan over heel concrete zaken gaan, zoals bijvoorbeeld de collectie, de vestigingen, de dienstverlening of het personeel. Soms komen ook meer abstracte thema’s, aan bod, zoals de maatschappelijke waarde van de bibliotheek.

In één oogopslag

Het onderzoek bestaat uit een algemeen onderdeel waarin naar de tevredenheid over de Bibliotheek wordt gevraagd.
Daarnaast zijn de modules Vindbaarheid & presentatie, Bekendheid van diensten & activiteiten en Maatschappelijke waarde beoordeeld.
In deze infographic zie je in één oogopslag hoe leden de Bibliotheek Venlo waarderen.

In één oogopslag

Samenvatting

In deze heldere samenvatting lees je de belangrijkste conclusies.  Zo is de maatschappelijke waarde van de Bibliotheek Venlo groot in de ogen van de leden. Ze zien dat iedereen welkom is in de Bibliotheek en dat deze zorgt voor leesbevordering, zelfredzaamheid en ontwikkeling. Bovendien draagt de Bibliotheek eraan bij dat mensen zich minder eenzaam voelen.

Samenvatting Ledenonderzoek

Hartelijk dank!

Heb jij deelgenomen aan het ledenonderzoek 2021? Hartelijk dank daarvoor. Jouw bijdrage helpt ons om een Bibliotheek te zijn waar jij je thuisvoelt en die biedt wat jij zoekt en waar je behoefte aan hebt. In de toekomst volgen nog meer onderzoeken en daarvoor nodigen we zowel leden als niet-leden uit. Krijg jij zo'n uitnodiging? Fijn als je deelneemt, alvast hartelijk dank!