Abonnement voor 16-17 jaar oud

Ik ben 16 of 17 jaar oud.

Jouw abonnement is gratis!

• lenen van materialen: 25 materialen (boeken, dvd's, cd's) per keer
  • die materialen mag je 3 weken lenen
  • gratis verlengen en reserveren via Mijn Menu
  • gebruik van computers en internet in de Stadsbibliotheek

Lid worden

Om lid te worden kom je met je ouder(s)/verzorger(s) naar de klantenservice in de bibliotheek. Dan maken wij een bibliotheekpas voor jou aan. Neem je legitimatiebewijs mee.

Bekijk wat Bibliotheek Venlo te bieden heeft

De kleine lettertjes

• Het lidmaatschap geldt voor 1 jaar vanaf de maand van inschrijving en is alleen te verkrijgen na legitimatie. Met een abonnement van de Bibliotheek Venlo kun je gebruikmaken van de Stadsbibliotheek, de bibliotheek in Blerick, Belfeld, Tegelen en Velden.
  • Voor één bedrag per jaar kun je gebruikmaken van alle diensten die wij aanbieden. Je hoeft dus niet extra te betalen voor het lenen van materialen.
    Het aantal te lenen materialen per jaar is onbeperkt. Je kunt dus zoveel materialen lenen als je wilt, als er maar niet meer dan 25 tegelijkertijd op je pas staan.
  • Je kunt je materialen twee keer verlengen - behalve als het materiaal is gereserveerd.
  • Reserveren is gratis binnen de Bibliotheek Venlo en een aantal Limburgse bibliotheken. Je kunt max. 5 lopende reserveringen hebben.
  • Bibliotheekpas kwijt of gestolen? Bij de klantenservice in de bibliotheek kun je een nieuwe pas laten aanmaken voor €4,00.

Geld-Terug-Regeling

De gemeente Venlo vindt het belangrijk dat ook inwoners met een laag inkomen mee kunnen doen met sport, ontspanning en cultuur. Speciaal daarvoor is er de Geld-Terug-Regeling.

Voor wie?
De Geld-Terug-Regeling is voor inwoners van de gemeente Venlo met een inkomen tot en met 110% van de bijstandsnorm. In de toelichting bij het aanvraagformulier kun je zien of in jouw situatie je inkomen hieraan voldoet.

Hoe werkt de regeling?
Per gezinslid heb je een budget van € 100,00. Dit budget is voor jou, voor je partner en voor je kinderen jonger dan 18 jaar. Dit bedrag zal niet in alle gevallen genoeg zijn om de kosten te betalen, maar is een bijdrage in de kosten.

Voor de bibliotheek geldt dat je mogelijk geld terug kunt vragen. Dit kan voor het abonnement van de bibliotheek, maar ook voor de faciliteiten in de bibliotheek, workshops, cursussen, etc.