De bibliotheek in Blerick gaat verhuizen

Gepubliceerd op: 26 november 2023 16:47

Vanaf 2 januari is onze nieuwe vestiging in ’t Raodhoes aan het Antoniusplein 2 in Blerick geopend. Op dit moment zijn we hier nog druk aan het verbouwen, maar wat wordt het al mooi! Boeken lenen, studeren, activiteiten bezoeken of lekker even ontspannen aan de leestafel: het kan hier straks allemaal, de bibliotheek is open voor iedereen.

Om alvast in de agenda te zetten:

• Zondag 10 december:      Laatste openingsdag locatie Berden
  • Dinsdag 2 januari:            Welkom in de nieuwe bibliotheek in ’t Raodhoes
  • Vrijdag 5 januari:              Feestelijke opening, de uitnodiging volgt in december

Ruimte

In 't Raodhoes hebben we vooral meer ruimte om activiteiten te organiseren en kunnen we een mooie, grote collectie plaatsen. Scholieren en studenten vinden hier een aantal fijne werkplekken en bezoekers kunnen met hun vragen terecht bij onze medewerkers.

Na tien jaar 'in huis' bij modehuis Berden nemen we afscheid en bedanken we het team van Berden voor de fijne samenwerking.

Bibliotheek locatie Berden: sluiting

Zondag 10 december is de bibliotheek in Berden voor de laatste keer open. Tot die tijd staan alle boeken in blauwe verhuiskasten, maar deze boeken kun je dus gewoon lenen.
De uitleentermijn voor boeken die je tussen 1 en 11 december in Blerick leent is tijdelijk 6 weken.
Dan gaan we echt verhuizen en is de bibliotheek in Blerick dicht tot en met 1 januari, maar kun je natuurlijk terecht in de andere vestigingen.

Openingstijden nieuwe vestiging

Vanaf 2 januari zijn de zeer ruime openingstijden van de nieuwe bibliotheek in ‘t Raodhoes als volgt:

Maandag tot en met vrijdag: van 07.30 uur tot 20.00 uur
Zaterdag en zondag: van 11.00 uur tot 19.00 uur

We hebben veel zin om jou straks in de nieuwe bibliotheek te begroeten!

De verhuizing van de Blerickse vestiging wordt mede mogelijk gemaakt door een speciale regeling van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en door financiering van de gemeente Venlo. Hierdoor is het mogelijk om in 't Raodhoes een volwaardige bibliotheek te realiseren.

De boeken staan alvast in verhuiskasten, maar kun je gewoon lenen

Van links naar rechts, de verbouwing in 't Raodhoes vordert goed!