Hackerspace TDvenlo vindt nieuwe 'space' in de Stadsbibliotheek

Gepubliceerd op: 6 december 2018 12:43

Hackerspace laat mensen op een prikkelende manier kennis maken met de boeiende wereld van techniek en ICT. De “technische club”, zoals het vroeger soms genoemd werd, groeit met zijn tijd mee en laat zien dat die wereld altijd in beweging is. Ook in Venlo organiseert Hackerspace uitdagende activiteiten voor jong en oud. Per 1 januari 2019 is de kelder van de Stadsbibliotheek de nieuwe standplaats van Hackerspace TDvenlo: een plek met honderd-en één mogelijkheden voor een innovatief nieuw jaar.

Ontdekken, leren en ontwikkelen; het zijn belangrijke doelen waarmee de Bibliotheek Venlo zich graag verbindt. Door samen te werken met Hackerspace TDvenlo ontstaan hierin nieuwe mogelijkheden. Doelgroepen van jong tot oud, ervaren of onervaren krijgen de kans om zich te verwonderen over de mogelijkheden van techniek en ICT en vooral door er zélf mee aan de slag te gaan. De kelder van de Stadsbibliotheek is groot en multifunctioneel, waardoor er letterlijk alle ruimte is om bestaande en nieuwe activiteiten (verder) te ontwikkelen. Hackerspace TDvenlo organiseert op woensdag- en vrijdagavonden activiteiten voor jeugd en volwassenen. Naast de huidige activiteiten zet Hackerspace in samenwerking met de Bibliotheek Venlo nieuwe activiteiten op die elke doelgroep nieuwsgierig zullen maken.

Nu al nieuwsgierig? Kijk voor meer informatie over Hackerspace TDvenlo op: www.tdvenlo.nl