Resultaat 1 - 10 (van 180)

• Een volwaardige bibliotheek voor Tegelen Bekijk details

18 maart 2024

Na Blerick krijgt ook Tegelen een volwaardige bibliotheekvestiging met langere openingstijden, meer activiteiten en een uitbreiding van de collectie. Het kabinet heeft via een tijdelijke SPUK-regeling (specifieke uitkering) in totaal 56 miljoen euro beschikbaar gesteld om het landelijke bibliotheeknetwerk te versterken.

• Aantal bezoekers Bibliotheek Venlo blijft stijgen Bekijk details

8 januari 2024

Mooie jaarcijfers! Liefst 364.000 mensen bezochten in 2023 onze zes vestigingen. Dat betekent een stijging van 12% ten opzichte van 2022 – in absolute getallen 39.000 bezoekers meer die naar de bibliotheek kwamen. De vestigingen schrijven evenals de Stadsbibliotheek pluscijfers en de bieb in Tegelen laat zelfs een stijging van 13% zien.

• Gastcollectioneur Charlotte Dematons Bekijk details

20 december 2023

Speciaal voor januari voorleesmaand verklapt kinderboekenillustrator Charlotte Dematons welke prentenboeken absoluut tot haar favorieten behoren.

• Taalhuis Venlo gecertificeerd Bekijk details

18 december 2023

Taalhuis Venlo heeft op 14 november 2023 een officieel kwaliteitscertificaat ontvangen van de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT). Hiermee voldoet het Taalhuis aan belangrijke kwaliteitsnormen. De officiële certificering is een mooie opsteker om verder te gaan op de ingeslagen weg, en te zorgen dat we in de toekomst nog meer mensen gaan bereiken met ons taalaanbod in Venlo.

• Klassikaal lezen Bekijk details

14 december 2023

Met de hele groep hetzelfde boek lezen. Voor Anja Hoezen van basisschool PassePartout in Tegelen heeft dit zonder twijfel een grote meerwaarde. Het vorige schooljaar las ze samen met haar groep 4 het eerste deel van Dolfje Weerwolfje, het boek van de campagne ‘Geef een boek cadeau’.

• De bibliotheek in Blerick gaat verhuizen Bekijk details

26 november 2023

Vanaf 2 januari is onze nieuwe vestiging in ’t Raodhoes aan het Antoniusplein 2 in Blerick geopend. Op dit moment zijn we hier nog druk aan het verbouwen, maar wat wordt het al mooi! Boeken lenen, studeren, activiteiten bezoeken of lekker even ontspannen aan de leestafel: het kan hier straks allemaal, de bibliotheek is open voor iedereen.

• Heel Nederland (Venlo) Leest Bekijk details

4 november 2023

Het is november en Heel Nederland Leest! Deze maand brengt lezen ons samen in de Bibliotheek met een gratis boek én met gastsprekers Thom Hoffman in de bibliotheek in Velden, Sergio Vyent in ‘t Raodhoes in Blerick en een muzikale lezing over het levensverhaal van Christiaan Hesen – alias Rowwen Hèze – in de bibliotheek in Tegelen.

• Oktober bruist! Bekijk details

21 september 2023

In de maand oktober is de bieb de plek waar je je geen dag verveelt. Op de agenda staan in deze herfstmaand als vanouds de Kinderboekenweek, de Maand van de Geschiedenis, het Weekend van de Wetenschap en de Nationale Voorleeslunch.

• Limburgs Kwartiertje | Leesestafette Bekijk details

13 september 2023

Op 15 september 2023 doen maar liefst 37 scholen en 8.400 leerlingen in Limburg mee aan de Leesestafette, een actie van het Limburgs Leesoffensief als onderdeel van de campagne Het Limburgs Kwartiertje. De deelnemende scholen (zowel basisscholen als middelbare scholen) gaan de uitdaging aan om in alle klassen een kwartier vrij te lezen. Zo beginnen we het nieuwe schooljaar vol enthousiasme en met leesplezier!

• Het Leesalarm op BS De Springbeek Bekijk details

12 september 2023

Het afgelopen schooljaar hebben dertien groepen van zeven basisscholen uit Venlo meegedaan aan het Leesalarm van de Bibliotheek Venlo. Hierbij worden leerlingen uit de bovenbouw gestimuleerd om in zes weken tien verschillende soorten boeken te lezen, te beleven en te delen. Basisschool De Springbeek in Hout-Blerick nam met drie groepen deel en had de smaak goed te pakken. Nu het nieuwe schooljaar weer is gestart en scholen weer kunnen kiezen om deel te nemen aan deze leeswedstrijd, hebben we leerkracht...

Paginanavigatie