Pinksteren 19 en 20 mei | aangepaste openingstijden

In het pinksterweekend van zondag 19 en maandag 20 mei zijn onze vestigingen gesloten, met uitzondering van Blerick. In de bibliotheek in 't Raodhoes kun je van 11.00 uur tot 18.00 uur terecht. In de online Bibliotheek ben je 24/7 welkom en reserveren en verlengen van boeken is eveneens altijd mogelijk via de inlog op deze website.

Dinsdag 21 mei staan we weer graag voor jou klaar. Fijn lang weekend!

Heel Nederland (Venlo) Leest

Gepubliceerd op: 4 november 2023 13:11

Het is november en Heel Nederland Leest! Deze maand brengt lezen ons samen in de Bibliotheek met een gratis boek én met gastsprekers Thom Hoffman in de bibliotheek in Velden, Sergio Vyent in ‘t Raodhoes in Blerick en een muzikale lezing over het levensverhaal van Christiaan Hesen – alias Rowwen Hèze – in de bibliotheek in Tegelen.

Samen een goed boek lezen brengt gesprekken op gang en verbindt mensen met elkaar. In november geeft de Bibliotheek daarom de bestseller Sonny Boy van Annejet van der Zijl cadeau. Leden en bezoekers van onze vestigingen in de gemeente Venlo kunnen het boek gratis ophalen. Het bijzondere verhaal over een jonge Surinaamse student en een gescheiden Nederlandse vrouw begint in 1928, en vertelt een boeiend verhaal over een liefde die onder grote druk staat door factoren die ook nu nog steeds actueel zijn.

Velden Leest!

Auteur, fotograaf en acteur Thom Hoffman geeft op 7 november in de bibliotheek in Velden een audiovisuele presentatie over zijn persoonlijke zoektocht naar zijn Indische roots, en daarmee naar de geschiedenis van Nederlands Indië. Hoffman is een geboren verteller en onthult wat in onze geschiedenisverhalen over deze voormalige kolonie lange tijd niet werd verteld.

Blerick Leest!

In ‘t Raodhoes in Blerick heten we op 8 november Sergio Vyent welkom. Ook hier staat een zoektocht naar de eigen roots en de koloniale geschiedenis – dit keer van Suriname - centraal. Sergio, onder andere bekend als gastheer in het populaire programma ‘First Dates’, vertelt in zijn boek Het land van Onverwagt over zijn bewogen familiegeschiedenis waarin de voormalige plantage Onverwagt een belangrijke rol heeft.

Muzikale lezing in Tegelen

Jan Philipsen, oud-bassist en medeoprichter van de band, schreef in 2019 het boek ICOON, een geromantiseerd levensverhaal over Christiaan Hesen, alias Rowwen Hèze. Jan neemt ons op 25 november in de bieb in Tegelen mee in een muzikale lezing over de mythische Peelbewoner, die ook jarenlang in Tegelen woonde.

Open leesclub in Venlo

We sluiten de leesmaand af op 1 december in de- Stadsbibliotheek: samen met leescluborganisatie Senia organiseren we een inspirerende open leesclub over Sonny Boy, het cadeauboek dat deze maand centraal stond.

Informatie en aanmelden

Gemakkelijk en snel via onze website:
Bibliotheek Venlo (op-shop.nl)