Informatiepunt Digitale Overheid geopend

Gepubliceerd op: 1 juli 2019 17:24

We openen deze juli-maand op feestelijke wijze met de opening van het Informatiepunt Digitale Informatie. Staatssecretaris Knops gaf in de Bibliotheek Venlo het startsein voor de eerste vijftien Informatiepunten. Deze zijn gevestigd in Bibliotheken in alle provincies van ons land. De komende jaren volgen nog 135 Bibliotheken waarmee de Informatiepunten voor alle burgers goed bereikbaar zijn.

In de Bibliotheek Venlo helpen we u op weg als u vragen heeft over websites van de overheid. Bijvoorbeeld om een rijbewijs te verlengen, huurtoeslag aan te vragen, uw belastingaangifte te regelen of langdurige zorg te regelen. Onze medewerkers zijn als het ware wegwijzers die u helpen digitaal uw weg te vinden. Dit kan bijvoorbeeld ook door u te verwijzen naar partners die vaak al een spreekuur in de Bibliotheek hebben.

Staatssecretaris Knops: 'Iedereen moet me kunnen doen in de digitale samenleving. Ook de mensen die extra hulp nodig hebben. Met de start van de Informatiepunten Digitale Overheid kunnen we mensen praktische hulp bieden bij digitaal contact met de overheid én hen stimuleren in het leren van digitale vaardigheden. Ik ben blij dat wij vanuit Binnenlandse Zaken dit initiatief samen met de Koninklijke Bibliotheek en manifestgroep-partijen financieel mogelijk kunnen maken.'