Pinksteren 19 en 20 mei | aangepaste openingstijden

In het pinksterweekend van zondag 19 en maandag 20 mei zijn onze vestigingen gesloten, met uitzondering van Blerick. In de bibliotheek in 't Raodhoes kun je van 11.00 uur tot 18.00 uur terecht. In de online Bibliotheek ben je 24/7 welkom en reserveren en verlengen van boeken is eveneens altijd mogelijk via de inlog op deze website.

Dinsdag 21 mei staan we weer graag voor jou klaar. Fijn lang weekend!

Met de online Bibliotheek grijp je nooit mis

Gepubliceerd op: 10 augustus 2023 08:48

Met jouw biebpas ben je ook lid van de online Bibliotheek. Dat betekent dat je toegang hebt tot een fantastische collectie van duizenden e-books en luisterboeken die altijd beschikbaar zijn.

Het grootste deel van onze collectie is namelijk als gedrukt boek én als luisterboek en/of e-book aanwezig. Is het boek dat op jouw wensenlijstje staat als gedrukt exemplaar momenteel niet aanwezig, dan heb je een grote kans dat het wel als e-book en/of luisterboek in de online collectie zit. Dat betekent dus geen lange wachtrij om een boek te reserveren, maar direct 24/7 toegang tot jouw favoriete titel in de online Bibliotheek.

Je leest en luistert zoals het jou uitkomt. In de app op je telefoon of tablet, op je e-reader of in je webbrowser. De e-books, luisterboeken en tijdschriften die je leent, komen automatisch op je boekenplank. Elk boek leen je 3 weken. Inleveren is niet nodig, dat gaat vanzelf. Een tijdschrift leen je voor een termijn van 1 week en lees je in de app op je telefoon.

Met een regulier 18+ abonnement kun je jaarlijks zoveel e-books lenen als je wilt zolang je er niet meer dan 10 tegelijk leent. Je mag dus steeds maximaal 10 e-books, 10 luisterboeken en 1 tijdschrift tegelijk op je plank hebben.

Leden tot en met 17 jaar met een gratis abonnement mogen eveneens elke drie weken maximaal 10 e-books, 10 luisterboeken en 1 tijdschrift lenen waarbij ze de keuze hebben uit de digitale jeugdcollectie met een aantal aanvullingen.

Over de online Bibliotheek