De Bibliotheek Venlo te gast bij 'Sur place' van Omroep Venlo

Gepubliceerd op: 30 januari 2018 16:17

Onze consulent educatie, Tessa Geurts, is donderdagavond 1 februari tussen 20.00 en 21.00 uur gast in het radioprogramma 'Sur Place' van Omroep Venlo . Tessa zal in het programma vertellen over activiteiten en projecten van de Bibliotheek Venlo waarmee jeugd en jongeren (weer) plezier in lezen krijgen. Afstemmen dus morgenavond op Omroep Venlo!

Tessa houdt zich bij de Bibliotheek Venlo o.a. bezig met jongeren in de leeftijd van 12 - 18 jaar. 'Het is een fantastische doelgroep om mee te werken maar helaas ook een doelgroep die we weinig zien in de Bibliotheek. Een bezoek aan de Bibliotheek staat voor hen vooral synoniem aan lezen en deze jongeren lezen steeds minder. Ook als publiek bij literaire activiteiten kom je ze nauwelijks tegen.’

In januari verscheen het rapport Lees:Tijd, een onderzoek naar het leesgedrag van Nederlanders, van het Sociaal Cultureel Planbureau. Hierin wordt o.a. de sterke daling in lezen onder tieners, jongvolwassenen en laagopgeleiden beschreven.

Tessa zal in het programma o.a. vertellen over activiteiten en projecten van de Bibliotheek Venlo die erop gericht zijn jongeren weer meer te laten lezen en waarbij het vergroten van leesplezier de rode draad is. Een belangrijk project hierbij is de Bibliotheek op School, een zeer succesvol concept op 35 basisscholen in Venlo dat verder wordt geïntroduceerd in het voortgezet onderwijs in Venlo.

Luisteren dus, a.s. donderdag van 20.00 uur - 21.00 uur, Radio Omroep Venlo