In de Lettergreep van Venlo l Column door Sef Derkx

Gepubliceerd op: 24 januari 2022 16:14

Sef Derkx noemt zichzelf weleens een Hartstochtelijk Venlonaar. Al ruim een kwart eeuw schrijft hij wekelijks over de lokale actualiteit en geschiedenis. Een van zijn speciale interesses is de relatie tussen Venlo en de literatuur. Hij is in de Lettergreep Van Venlo. Laat dit nu ook de titel zijn van de column die hij gaat schrijven voor de Bibliotheek Venlo. We starten aan de Maas in Belfeld.

"Dodo uit Belfeld" is de eerste column uit een reeks van zes columns die dit jaar verschijnen. We starten in Belfeld en volgen dan de route langs de Maas. Van Belfeld naar Tegelen, Venlo, Blerick, Velden en het eindpunt is Arcen. Het maasdorp Belfeld met in de hoofdrol het literair blad Dodo uitgegeven door Fons Stevens. Fons was ‘de eerste provo van Belfeld’ die de Belfeldse meisjes steevast het hoofd op hol bracht. In de Stadsbibliotheek Venlo en onze vestiging in Belfeld zijn speciale leestafels ingericht. Je vind er boeken gerelateerd aan de inhoud van "In de Lettergreep van Venlo" en de column "Dodo uit Belfeld"

De column "Dodo uit Belfeld" door Sef Derkx hebben we speciaal voor jou geprint om mee te nemen. Binnenkort zijn er ook vier originele exemplaren van het literair blad "Dodo" in Belfeld te bewonderen. Even terug in de tijd, mooie herinneringen ophalen.

Lees de column van Sef Derkx