Save the Date | Venlo & Krefeld im Gespräch/in gesprek

Gepubliceerd op: 8 februari 2021 20:08

We zijn buren en in onze grensregio wonen we bovendien heel dicht bij elkaar. Maar wat weten we nu echt van en over onze Duitse buren? En vice versa? Waar en hoe verschilt onze cultuur, wat betekent dat voor onze omgangsvormen, voor het zaken doen met elkaar? Wat kunnen we leren van elkaars schoolsystemen? We kennen allemaal Angela Merkel, maar hoe functioneert het politieke stelsel in Duitsland, in de Bundesländer? En wat weten de Duitsers van Rijk, provincie, gemeente? Onze talen lijken op elkaar maar Duits wordt nauwelijks nog gesproken door jongeren. En waarom spreken Duitsers op bezoek in Venlo zo weinig Nederlands?

Heel veel vragen dus die we misschien wel nooit durfden te stellen. Genoeg aanleiding voor een mooie reeks van kennis-ontmoetingen met inspirerende gasten die zowel Duitsland als Nederland een warm hart toedragen!

Je bent van harte welkom om (online) aan te sluiten bij deze interactieve lezingen. De eerste twee lezingen hebben als onderwerp Kulturelle Unterschiede / culturele verschillen op respectievelijk 2 en 9 maart.

Meer informatie over het programma en de (gratis) aanmelding via onderstaande knop.

Bis bald / tot gauw!

Venlo en Krefeld im Gespräch | in gesprek