Spanning alom tijdens de voorleeswedstrijden in de Bibliotheek Venlo!

Gepubliceerd op: 20 februari 2019 15:12

De komende dagen staat er weer veel voorleesplezier op het menu in de Stadsbibliotheek. Mét een competitief tintje welteverstaan. in Stadszaal Venlo wordt onder leiding van een deskundige jury, met zachte (voorlees)stem gestreden om een plekje in de top.

Vandaag is het de beurt aan de 12 winnaars van de lokale ronde uit de gemeente Peel & Maas, Roermond en Venlo. De presentatie is in handen van Mirjam Alders, welke tijdens het juryberaad voor de nodige ontspanning zorgt door lekker met de hele zaal carnavalsliedjes te zingen. Twee winnaars zullen vervolgens op maandag 8 april Limburg Noord vertegenwoordigen op de Provinciale Finale in de Oranjerie in Roermond. Op woensdag 22 mei is de landelijke finale in de schouwburg van Amstelveen.

Oók de brugklassers schuiven achter het voorleesboek tijdens 'Read 2 Me'. De twee beste voorlezers zullen óók op de bühne verschijnen tijdens de Provinciale finale. De presentjes staan al klaar... Spannend!
Presentatrice Margje Woodrow (foto), schrijfster van jeugdthrillers als Snitch (jonge jury 2019 genomineerd) en Examendeal verzorgt voorafgaande aan de wedstrijd een masterclass voorlezen voor de 10 deelnemers van College Den Hulster en Blariacumcollege.

UPDATE: DE WINNAARS:

De regionale ronde van de Nationale Voorleeswedstrijd is gewonnen door Nikkie Hofman van De Berensprong uit Herkenbosch, Ifrah Adem van de Zonnewijzer uit Roermond en Isa Imming van de Titus Brandsmaschool uit Blerick. Zij zijn door naar de Limburgse ronde in Roermond.

Brugklassers Isabel Nadia van Rijt en Lieke Joppen zijn de winnaars van de Bibliotheekronde van Read2Me en gaan door naar de provinciale finale.

Gefeliciteerd en veel succes in de volgende ronde!