De Bibliotheek Venlo partner in ontwikkeling Sociale Kaart Venlo

Gepubliceerd op: 21 januari 2018 20:23

Via de website www.samenzijnwijvenlo.nl krijgen inwoners en professionals toegang tot deze Sociale Kaart en daarmee alle informatie rond wonen, zorg, welzijn, werk, inkomen, kind en gezin.

Samen met (zorg)partners en inwoners heeft de gemeente Venlo drie nieuwe communicatiemiddelen ontwikkeld om de informatievoorziening in deze gemeente zo optimaal mogelijk te maken; het Informatie- en Bewaarboekje Sociaal Domein, de website SamenZijnWijVenlo en de Sociale Kaart Venlo.

De Bibliotheek Venlo ondersteunt het zorgen voor een goede informatievoorziening en heeft als partner deelgenomen aan het ontwikkelen en beheren van de Sociale Kaart Venlo. Via de website www.samenzijnwijvenlo.nl krijgen inwoners en professionals toegang tot deze Sociale Kaart en daarmee alle informatie rond wonen, zorg, welzijn, werk, inkomen, kind en gezin.

Er is bovendien een bewaarboekje gemaakt als wegwijzer voor inwoners van de gemeente Venlo die hulp nodig hebben of willen bieden. In het boekje staan interviews en contactgegevens van instanties. De verhalen laten de kracht van de Venlose samenleving zien. Het boekje is onder andere af te halen in de Bibliotheek Venlo.

Sociale Kaart | aanvulling

Nog niet alle organisaties in de gemeente Venlo staan op de kaart.
Mist u gegevens? Dan kunt u dit doorgeven via info@socialekaartvenlo.nl. De Bibliotheek Venlo beheert de Sociale Kaart en zorgt voor de aanvulling. Natuurlijk zullen er ook nieuwe organisaties bijkomen en anderen verdwijnen. De sociale kaart blijft dan ook een levend document.