De Bibliotheek Venlo zoekt 'Studybobs' tijdens de aanloop naar de examenperiode

Gepubliceerd op: 25 februari 2019 14:02

Van donderdag 9 mei tot en met donderdag 23 mei 2019 is de examenperiode van het Voortgezet Onderwijs. Voor ruim 1000 Venlose middelbare scholieren is dit een drukke en stressvolle tijd; ze steken een hoop uren in hard studeren om hun jaar en daarmee hun middelbare school preiode goed af te kunnen ronden. En dat is niet altijd even gemakkelijk. De Bibliotheek Venlo wil deze scholieren helpen. Dit doen we met het project ‘StudyShare’. Met StudyShare bieden we scholieren een zo rustig en stressvrij mogelijke ruimte om effectief te kunnen studeren. Van 24 april t/m 8 mei stellen we een prikkelarme zaal beschikbaar als studieruimte.

In deze periode kunnen scholieren zich inschrijven voor maximaal twee studieblokken per dag, in de ochtend van 10.15 uur tot 13.00 uur en in de middag van 13.45 uur tot 16.30 uur. Een blok duurt drie uur en bestaat uit 3 x 45 minuten studeren, met daartussen verplicht 15 minuten pauze. Iedere pauze wordt ingeluid met een bel. Tijdens deze blokken worden alle mogelijkheden tot afleiding weggehaald. Hierdoor kom je al snel terecht in een bijna verslavend studieritme.

Gezien het grote succes van StudyShare tijdens de examenperiode 2017-2018 verwachten we ook dit jaar weer veel scholieren die van StudyShare gebruik willen maken in de periode voorafgaand aan de examens. Bibliotheek Venlo is daarom op zoek naar vrijwilligers die zich willen inzetten als ‘Studybob’. Een Studybob houdt toezicht in de studieruimte, bewaakt de rust en de tijd. Een waardevolle bijdrage dus, aan een spannende tijd voor scholieren.

De Bibliotheek Venlo creëert voor de Studybob een prettige omgeving en er zal goed voor je worden gezorgd. Er is onbeperkt koffie en thee en afhankelijk van het aantal blokken dat je aanwezig bent op een dag is er een lunch of lekkernij van STEK inbegrepen. Tegelijkertijd kun je zelf ook rustig studeren/werken in de tijd dat je StudyBob bent. Zie je dit wel zitten? Klik op onderstaande knop om te zien op welke momenten je kunt inschrijven voor StudyShare. Wil je je aanmelden? Klik dan op de knop 'Ik meld me aan als Studybob'.

Kijk hier voor de planning van StudyShare

Ik meld me aan als Studybob