De Bieb is open!

Gepubliceerd op: 8 mei 2020 20:09

Welkom in de Bibliotheek Venlo, fijn dat we jou weer mogen begroeten! Zowel de Stadsbibliotheek als de andere vestigingen zijn weer open. Deze zomer wel nog met aangepaste openingstijden. Ook vragen we je om rekening te houden met een aantal coronamaatregelen bij een bieb-bezoek.

Op dit moment zijn dit de voorlopige openingstijden per vestiging:

Stadsbibliotheek: Maandag tot en met vrijdag van 08.30 - 17.00 uur en zaterdag van 09.00 - 17.00 uur

Arcen: Maandag en donderdag van 10.00 uur -11.00 uur en van 13.00 - 16.30 uur.

Belfeld : Woensdag van 13:30 tot 16:30 uur

Blerick: Open tijdens openingstijden van Berden

Tegelen: Woensdag van 13.00 tot 17.00 uur | Zaterdag: 09.30 tot 13.00 uur

Velden: Dagelijks geopend van 09.00 tot 17.00 uur

Stadsbibliotheek:

• Boeken lenen, inleveren en reserveren
  • Kranten en tijdschriften lezen aan onze leestafel
  • Studeren op een aangepast aantal werkplekken
  • Gebruikmaken van de PC's (alleen met lidmaatschap-pasje of internetpasje, maximaal 1 uur)
  • KopiĆ«ren en printen (alleen met lidmaatschap-pasje of internetpasje)
  • Vragen stellen in het Huis van Informatie tussen 13:00 en 17:00 uur

Richtlijnen

Voor een bezoek aan de Bibliotheek in deze coronatijd geldt een aantal regels. We vragen je altijd om de aanwijzingen van onze medewerkers op te volgen.

• Kom niet naar de Bibliotheek als je verkoudheidsklachten of koorts hebt.
  • Samen zorgen we ervoor dat iedereen de ruimte krijgt, en steeds 1,5 meter afstand tot elkaar kan bewaren.
  • Het is belangrijk om bij binnenkomst je handen te desinfecteren.
  • Kom je voor de leestafel? Desinfecteer voordat je begint te lezen eerst je handen, en/of gebruik de handschoentjes.
  • Maak je eigen studieplek/pc-plek na gebruik zelf schoon met de doekjes die je bij de ingang krijgt.

STEK is ook geopend. Uiteraard ook met de nodige aanpassingen. Neem lekker plaats en geniet van de vernieuwde kaart.

Er is gelukkig alweer veel mogelijk in de bieb. Als we ons samen houden aan de regels, blijft het coronavirus op afstand.

Tot gauw dus in de Bibliotheek Venlo!

Informatie over het coronavirus