Een 'richtig' geslaagde editie van de Duitsland-Nederland-Pubquiz

Gepubliceerd op: 3 december 2020 15:51

We kijken met een voldaan gevoel terug op de pubquiz van afgelopen zaterdag, 28 november. Maar liefst 26 teams streden om de eerste plaats. Eerlijk is eerlijk; de host -DJ St. Paul- maakte het de kandidaten niet bepaald gemakkelijk. Pittige vragen over de Duitse en Nederlandse cultuur en geschiedenis werden voorgeschoteld. Maar hee, het gaat ook om de uitdaging toch? Team Ut Pruuske (what's in a name?) gingen er vandoor met de felbegeerde eerste prijs.

Deze quiz was de eerste activiteit in het kader van het project Duitsland-Niederlande-Huis.
Duitsland en Nederland zijn elkaars buren en kennen een gezamenlijke geschiedenis, cultuur en taal. Ook wordt er op verschillende gebieden al samengewerkt. Denk aan tweetalig onderwijs en werken over de grens.

Vanaf november 2020 tot en met einde 2021 zal de Bibliotheek Venlo regelmatig aandacht besteden aan dit thema door middel van lezingen, activiteiten, uitwisseling en samenwerking.

Gelijktijdig aan dit project werkt de bibliotheek samen met de bieb in Krefeld rond een viertal kennislezingen, die onder de titel “Im Gespräch” zullen plaatsvinden. Deze pubquiz maakte het mogelijk om -ondanks alle corona-perikelen van dit moment- een veilige en tóch feestlijke kickstart te geven aan dit mooie project.

Meer informatie over het Duitsland-Niederlande-Huis vind je binnenkort op onze website.