Gedichtendag met Jaap Robben

Gepubliceerd op: 18 december 2017 11:24

Op 25 januari is het Gedichtendag en start traditiegetrouw de landelijke Poëzieweek. Het thema dit jaar is Theater. Ook in Venlo staat op deze avond de poëzie centraal in het Leescafé van de Stadsbibliotheek.

Voor de vierde maal organiseert de Stadsbibliotheek in samenwerking van de Stichting VenlopoëZiet een spetterende poëziemanifestatie. Deze editie is Jaap Robben de hoofdgast. Hij is dichter, schrijver en theatermaker en wilde als kind Afrikaan worden. Op zijn website is te lezen: Ik schrijf niet speciaal voor één leeftijd, maar voor iedereen in het bijzonder.' Zijn laatste gedichtenbundel ’s Nachts verdwijnt de wereld is een verzamelbundel van eerder gepubliceerde en nog niet gepubliceerde gedichten. Zijn eerste roman Brik kreeg veel lovende recensies.

Verder maken Eva Wijnen en Joris Janissen hun opwachting. Dit muzikale duo brengt gevoelige ballades, waarbij Eva zingt en Joris haar op gitaar begeleidt. Ook zullen ter afwisseling enkele deelnemers van de poëziecursus van de Stadsbibliotheek een gedicht voordragen en hun keuze van origineel commentaar voorzien.

Kortom, een zeer gevarieerde avond met een speciaal menu waar poëzie de hoofdschotel vormt. De avond begint om 19.30 uur en de entree is gratis. Aanmelden via info@bibliotheekvenlo.nl