Hans Teunissen nieuwe voorzitter raad van toezicht

Gepubliceerd op: 2 maart 2020 14:07

Hans Teunissen is per 15 april 2020 de nieuwe voorzitter van de raad van toezicht van de Bibliotheek Venlo. De voormalige gedeputeerde brengt een schat aan ervaring mee naar Venlo. Bibliotheken, onderwijs en digitalisering maakten bijna vier jaar lang deel uit van zijn portefeuille.

De Bibliotheek Venlo besteedt veel aandacht aan het stimuleren van leesplezier en leesmotivatie bij kinderen van 0 tot 18 jaar. De thema’s laaggeletterdheid en digitale inclusie staan eveneens hoog op de agenda. Het zijn onderwerpen die de speciale aandacht van Hans Teunissen hebben en waarover hij directeur- bestuurder Geja Olijnsma vanuit zijn ervaring kan adviseren en ondersteunen. De nieuwe voorzitter staat bekend als een energiek en communicatief zeer vaardig bestuurder die mensen weet te verbinden.

Geja Olijnsma is blij met de nieuwe voorzitter. ‘Hans heeft hart voor het Bibliotheekwerk, dat hebben we in zijn jaren bij de Provincie Limburg mogen ervaren. Hij weet hoe belangrijk de maatschappelijke rol van Bibliotheken is en voelt zich betrokken bij bezoekers en klanten. Hij brengt de kennis, kunde en ervaring mee waarmee we onze Bibliotheek als Huis van Informatie verder kunnen ontwikkelen.’ Hans Teunissen volgt Huub Platzbeecker op die sinds april 2016 actief was in de rol van voorzitter.

Huis van Informatie

De Bibliotheek Venlo is een laagdrempelig en onafhankelijk Huis van Informatie waar de deur voor iedereen openstaat. Samen met onze partners en vrijwilligers
zorgen we ervoor dat inwoners van Venlo een leven lang kunnen leren en meetellen in onze samenleving. We streven ernaar dat ieder kind van 0 tot 18 jaar in onze gemeente toegang heeft tot een rijke leesomgeving. Met 6 vestigingen en 40 Bibliotheken op scholen heeft iedere inwoner van de gemeente Venlo een Bibliotheek dichtbij huis.