Healthy Building Network

Gepubliceerd op: 18 november 2021 14:05

Binnenkort volgt de officiële aftrap van onze samenwerking binnen het Healthy Building Network (HBN). We doen dit euregionaal, namelijk samen met de Bibliotheken Viersen, Möngengladbach, Krefeld en de gemeente Venlo. Gisteren werd alvast een zogenaamde focustafel ingericht en ontvingen we een aantal boeken om toe te voegen aan onze collectie rondom dit thema.

Collega Heidi Peeters nam namens de Bibliotheek Venlo en het Duitsland-Niederlande Huis de boeken en het informatiemateriaal in ontvangst. Vanuit Duitsland waren Michel Weijers, projectleider HBN, en Barbara Schwinges, coördinator HBN, naar de Stadsbibliotheek gekomen. Het Healthy Building Network is een grensoverschrijdende samenwerking, waarmee we euregionaal en laagdrempelig mensen informeren over gezond en duurzaam bouwen. Een goede collectie boeken vormt daarvoor de basis. Dinsdag 30 november wordt met een bijeenkomst in Möngengladbach het officiële startschot voor dit project gegeven.