Nieuw voor leden: tijdschriften online lezen

Gepubliceerd op: 21 december 2020 10:25

De TijdschriftenBieb is een nieuwe, gratis app voor iedereen die lid is van de Bibliotheek. Met deze app kunnen Bibliotheekleden kennismaken met het online lezen van tijdschriften. De TijdschriftenBieb is een pilot van de online Bibliotheek voor ongeveer een half jaar.

Voor elk wat wils

In de TijdschriftenBieb zit voor elk wat wils:

A World of Culture, Ariadne at Home, AutoWeek, De Wereld van Wandelen, Eigen Huis & Interieur, Flair,Happinez, Happi.kidz, Margriet, Nouveau,
Psychologie Magazine, Steden!, Story, Viva, Vrij Nederland en Yoga Magazine.

Van elk tijdschrift zijn de edities vanaf begin 2020 beschikbaar, altijd tot de voorlaatste editie.

Zo werkt het
Je kunt in de app previews bekijken van de tijdschriften. Na inloggen met je bibliotheekgegevens kun je een tijdschrift kiezen, downloaden naar je leesmap, lezen en ook weer verwijderen. Er zit geen limiet op het aantal tijdschriften. Na drie weken worden tijdschriften automatisch uit de leesmap verwijderd.

Je downloadt de TijdschriftenBieb in de App Store (voor Apple-apparaten) of de Google Play Store (voor Android-apparaten). De app is zowel geschikt voor tablets als smartphones.

Vragen
In de app vind je al een aantal veelgestelde vragen die je kunt lezen zonder in te loggen. Heb je problemen met inloggen, dan kun je contact opnemen met  de klantenservice van de online Bibliotheek.

Pilot
In de loop van 2021 worden gebruikers om feedback gevraagd om te onderzoeken of en hoe we verder kunnen gaan met online tijdschriften. Maar tot die tijd kun jij in ieder geval lekker online jouw favoriete tijdschrift lezen.

Veel leesplezier!