Oktober is de Maand van de Geschiedenis

Gepubliceerd op: 11 oktober 2018 16:43

Ontdek gisteren, begrijp vandaag. De Maand van de Geschiedenis, hét grootste historische evenement van Nederland, beleeft zijn vijftiende editie. Samen met honderden culturele, toeristische, literaire en mediaorganisaties brengen we geschiedenis onder de aandacht bij miljoenen Nederlanders.

In de Bibliotheek Venlo kijken we tijdens deze Maand van de Geschiedenis vooral naar de jaren vijftig en zestig in Venlo.

Zo ben je de hele maand welkom bij fototentoonstelling 'Jaren 50 en 60 in Venlo'. Een selectie bijzondere foto's uit het Gemeentelijk Archief is te zien in het Geheugenhuis en in STEK. Ze geven een mooi beeld van Venlo in die bijzondere jaren die we voornamelijk in zwart-wit beelden zien maar die kleur in onze herinneringen hebben.

We verwelkomen bij de tentoonstelling graag mensen die met geheugenproblemen te maken hebben. Het ophalen van herinneringen werkt positief op het welzijn van mensen met dementie en deze tentoonstelling is dan ook deels speciaal voor hen ontwikkeld.

Van 4 tot en met 31 oktober: Stadsbibliotheek, tijdens de openingsuren van de Bibliotheek

Op donderdag 25 oktober geeft Sef Derkx een lezing over de jaren 50 en 60 in Venlo.
Immers, niet alleen foto's van vroeger spreken tot verbeelding, verhalen minstens net zo. Sef Derkx neemt ons mee terug naar die bijzondere tijd van wederopbouw, nieuwe muziekstromen en bloei in ons eigen Venlo.

Donderdag 25 oktober, 19.30 - 21.30 uur in STEK (Gratis).

aanmelden via info@bibliotheekvenlo.nl