Prijs! Victorine van Schaick initiatiefprijs

Gepubliceerd op: 25 november 2021 18:25

We vieren een klein maar wel trots feestje deze week, want we hebben met ons prachtige project PLEK3 de Victorine van Schaick initiatiefprijs in de wacht gesleept! Een mooie beloning voor ons enthousiaste PLEK3 team en voor alle kinderen, vrijwilligers en organisaties die verbonden zijn of waren aan PLEK3.

Een derde plek, naast school en thuis

Ieder jaar onderscheidt het Victorine van Schaickfonds publicaties, initiatieven en scripties op het gebied van het bibliotheek- en informatieterrein. Dit jaar mochten wij met PLEK3 de initiatiefprijs van €2.000,- in ontvangst nemen.
Naast deze mooie geldprijs, die zeer zeker een goede besteding krijgt binnen PLEK3, is deze waardering vooral een bevestiging van onze doelstellingen voor PLEK3. Een derde plek voor kinderen, naast school en thuis, die hier hun talenten en vaardigheden kunnen ontwikkelen. Kinderen voor wie dit misschien niet altijd vanzelfsprekend is, afkomstig uit heel Venlo, van groep 6 tot de brugklas.

Orthopedagoog en projectleider van PLEK3, Sanne Pijnenburg (foto), nam samen met directeur-bestuurder Geja Olijnsma de prijs in ontvangst tijdens een bijeenkomst van de organiserende partij, het KNVI, in Utrecht.

De prijs is genoemd naar Victorine van Schaick (1917 - 1976), een pionier van het eerste uur in het bibliotheekvak die meerdere publicaties op haar naam heeft staan en graag haar liefde voor het bibliotheek- en informatievak deelde met jongeren.

Bibliotheekblad schreef een mooi artikel over de toekenning van de prijs aan PLEK3.

Bibliotheekblad: PLEK3 wint Victorine van Schaick initiatiefprijs