Paul van Loons Leesalarm: de winnaars!

Gepubliceerd op: 10 april 2018 17:06

De afgelopen 10 weken werd er door verschillende Venlose basisschoolklassen volop gestreden voor de hoofdprijs van Paul van Loons Leesalarm: een klassenbezoek aan de tentoonstelling van Paul van Loon in het Limburgs Museum. En wat was het spannend! Maar de winnaars zijn bekend!

Zo'n spannende strijd was zelden vertoond! Tot het einde was het een nek-aan-nekrace, waarbij het in de onderbouw zelfs aankwam op een beslissende creatieve opdracht. Maar uiteindelijk, na lang beraad, werden de winnaars gekozen. Laten we er geen doekjes meer om winden: de winnaars zijn ...

Bassischool Titus Brandsma Groep 5b en Basisschool Natuurlijk!
Groep 6-8! Van harte gefeliciteerd! Deze kanjers gaan naar de tentoonstelling van Paul van Loon in het Limburgs Museum.

Het Leesalarm is een leesproject voor middenbouw en bovenbouw van de basisschool waarbij de groepen strijden om een klassenbezoek aan de tentoonstelling van Paul van Loon in het Limburgs Museum. Tussen 16 januari en 2 april lazen, deelden en beleefden midden- en bovenbouwleerlingen van basisscholen uit de gemeente Venlo boeken van Paul van Loon. Iedere week werden vragen gesteld over de boeken, die de leerlingen moesten beantwoorden.

Wil je meer weten over het Leesalarm? Ben je benieuwd naar de eindscores van jouw klas? Of wil je weten welke creatieve opdrachten de klassen hebben gemaakt? Kijk dan hier!