De jeugdafdeling van de Stadsbibliotheek galmt na

Gepubliceerd op: 23 januari 2020 15:04

We zijn er nog volop van aan het nagenieten: wat een geslaagde Open Dag van onze vernieuwde jeugdafdeling en wat fijn om zoveel jonge enthousiastelingen kennis te laten maken met al het moois dat de Bibliotheek te bieden heeft.

Het galmt nog na in de Stadsbibliotheek. Gisteren, 22 januari vulden honderden enthousiaste kinderstemmen de ruimte. Allemaal kwamen zij een bezoek brengen aan de vernieuwde jeugdafdeling van de Bibliotheek. We begonnen de ochtend met de aftrap van de Nationale Voorleesdagen en het Voorleesontbijt.

Een bijzonder moment, want naast het verhaal van Moppereend werden we getrakteerd op een wel heel bijzondere primeur. BieBies eigen boekje, dat werd voorgelezen door wethouder Schatorjé en directeur Geja Olijnsma. Gewapend met een stickerkaart konden de kinderen vervolgens kennis maken met ons leuke en uitdagende activiteitenprogramma.

Van BoekStart via BieBies Bus de kelder in naar Hackerspace en weer terug. Op de foto met het Green Screen van Kidz Science en ranja drinken met ... reptielen (ja, écht)! Genieten van theater met Moppereend, het Kidzpanel ontmoeten en ontdekken hoe leuk poëzie is. Een boeken top 5 samenstellen op het Makkelijk Lezen Plein en bladeren door buitenlandse boeken. Natuurlijk ook nog een 'fillempie' schieten met Boek-o-Matic, en als 'toetje' een heerlijke warme STEK-choco. Moe maar voldaan naar huis met een (al dan niet geschminkt) hoofd vol nieuwe indrukken én een goodiebag, net zoals deze twee. Dat klinkt als een geslaagde dag, met hopelijk een volgend bieb-bezoek in het verschiet!