Groot Dictee 2018

Gepubliceerd op: 13 december 2018 08:14

Przewalskipaard, te allen tijde, déjà-vugevoel, gelobbyd, hyperboreeërs en glossolalie, deze woorden schrijven we nu foutloos dankzij Philip Freriks. Welke nieuwe uitdagingen wachten er dit jaar? In de Bibliotheek Venlo zijn we er helemaal klaar voor dus pak je mooiste pen of slijp je beste potlood en zit zaterdag stipt om 11.00 uur klaar om mee te schrijven met het Groot Dictee 2018.

NPO Radio 1-programma De Taalstaat zendt in samenwerking met Onze Taal het eerste Groot Dictee der Nederlandse Taal op de radio uit. De live-uitzending – met Frits Spits en Philip Freriks als presentatoren, en prominenten en dicteetijgers als deelnemers – wordt verzorgd vanuit De Bibliotheek Haarlem Centrum. Ook in de Bibliotheek Venlo kunnen deelnemers meedoen aan het dictee. De deskundige nakijkploeg bepaalt welke Venlose deelnemer de ultieme taalkenner is. En de winnaar krijgt natuurlijk een prijs!

Zaterdag 15 december

10.45 uur tot 13.00 uur (het dictee start stipt om 11.00 uur)
Stadsbibliotheek