In de lettergreep van Venlo l Columns door Sef Derkx

Sef Derkx noemt zichzelf weleens een Hartstochtelijk Venlonaar. Al ruim een kwart eeuw schrijft hij wekelijks over de lokale actualiteit en geschiedenis. Een van zijn speciale interesses is de relatie tussen Venlo en de literatuur. Hij is in de Lettergreep Van Venlo. Laat dit nu ook de titel zijn van de column die hij schrijft voor de Bibliotheek Venlo.

Dodo uit Belfeld l Door Sef Derkx

We kijken uit over de Maas bij Belfeld. De rivier stroomt traag naar de zee. In een bed dat in een onmetelijke tijd in de aarde werd gesleten. Bij deze plek stond ooit het bekende café Maaszicht van de familie Stevens. Met zoon Fons hadden we eind jaren zestig vriendschap gesloten. Hij gaf Dodo uit, een literair blad met anarchistische inslag.

Lees de column van Sef Derkx

Steyl, dorp van het woord l Door Sef Derkx

Met de pont vanuit Baarlo varen we naar Steyl, het zicht op het kloosterdorp is onovertroffen. Wanneer we vaste grond onder onze voeten hebben, valt meteen een sculptuur van Pie Daenen op. Het kunstwerk uit cortenstaal is een Bijbelcitaat: Schip zonder tong.

Lees de column van Sef Derkx

In de Lettergreep van Venlo te zien in de Stadsbibliotheek en wisselend in onze vestigingen

In de Stadsbibliotheek Venlo en wisselend in onze vestigingen zijn leestafels ingericht. Je vind er boeken gerelateerd aan de inhoud van "In de Lettergreep van Venlo". De columns door Sef Derkx hebben we speciaal voor jou geprint om mee te nemen.