Aantal bezoekers Bibliotheek Venlo blijft stijgen

Gepubliceerd op: 8 januari 2024 14:09

Mooie jaarcijfers! Liefst 364.000 mensen bezochten in 2023 onze zes vestigingen. Dat betekent een stijging van 12% ten opzichte van 2022 – in absolute getallen 39.000 bezoekers meer die naar de bibliotheek kwamen. De vestigingen schrijven evenals de Stadsbibliotheek pluscijfers en de bieb in Tegelen laat zelfs een stijging van 13% zien.

We zien dat de investeringen die we hebben gedaan zich bewijzen. Extra personeel voor de bibliotheken in Arcen, Velden, Tegelen, Belfeld en Blerick, en daarmee een welkome uitbreiding van lokale activiteiten. De vraag bepaalt, we programmeren zoveel mogelijk op maat, aansluitend bij wensen en behoeften die per kern heel verschillend kunnen zijn.

Ruime openingstijden inclusief weekenden, fijne werkplekken in de Stadsbibliotheek - vanaf dit jaar ook al in Blerick - een aansprekende collecties. De komende jaren werken we toe naar een nog breder, cultuur-maatschappelijk aanbod in alle vestigingen, beginnend met de nieuwe bieb in Blerick.

We gaan nog veel moois beleven als een bibliotheek die meebeweegt met de ontwikkelingen in de maatschappij en van belang is om mensen in die ontwikkelingen te faciliteren.
Nieuwsgierig en innovatief, dat kenmerkt deze bieb en dat heeft zeker bijgedragen aan het mooie resultaat van het afgelopen jaar.

Dank namens alle medewerkers aan onze partners, vrijwilligers en natuurlijk onze bezoekers, waarvoor we een fijne en belangrijke plek zijn. Trots!