Resultaat 151 - 160 (van 186)

• Nieuw in het Geheugenhuis: een herinneringskoffer Bekijk details

22 mei 2018

Een herinneringskoffer vol met herkenbare spulletjes van vroeger. Om samen in gesprek te gaan als het geheugen in de steek laat. Een mooie toevoeging aan ons Geheugenhuis. De koffer is voor leden gratis te leen voor een periode van drie weken.

• Laatste weekje StudyShare Bekijk details

22 mei 2018

Nog een weekje en dan zitten de examens er alweer op. Inmiddels ben je, na een tijd 'StudySharen', een doorgewinterde examenexpert. Wij denken wel dat je het de laatste dagjes alleen afkunt. Daarom is er op vrijdag en zaterdag geen Studybob meer aanwezig.

• Seniorenmatinee en Boris Dittrich Bekijk details

15 mei 2018

Koop nu je kaartjes voor het Seniorenmatinee (55+) met Jan en Sanne Terlouw én voor de lezing van thrillerschrijver Boris Dittrich!

• 200 zonnepanelen op dak Bibliotheek Bekijk details

9 mei 2018

Met onze locatie aan de zonnige Begijnengang in het centrum van Venlo mag de Bibliotheek Venlo zich jaarlijks verheugen op veel zonuren. Vanaf dit voorjaar wordt die zonne-energie extra goed gebruikt. 200 zonnepanelen gaan ervoor zorgen dat de Bibliotheek Venlo op groene stroom gaat draaien. De panelen worden vanaf maandag 14 mei geplaatst en de werkzaamheden duren ongeveer een week.

• Simon(e) van Saarloos vs. Geert WIlders: Boekpresentatie! Bekijk details

9 mei 2018

Op vrijdag 25 mei presenteert Simon(e) van Saarloos in de Stadsbibliotheek Venlo haar boek, vers van de pers. In Enz. Het Wildersproces beschrijft ze haar visie op de PVV-leider en stelt ze juist die vragen die media en publiek normaal niet stellen. Frans Pollux leidt het interview met deze schrijver en filosoof die geen blad voor de mond neemt.

• Ondernemer en advies nodig? Ondernemersspreekuur! Bekijk details

1 mei 2018

Als ondernemer is het fijn om te overleggen met iemand die meer ervaring heeft. Over de haalbaarheid van je plannen, over extra financiering of waar je rekening mee moet houden als je wilt stoppen. Over jouw bedrijfsvoering, hoe de markt in elkaar zit en over de valkuilen die op de loer liggen. De ervaren adviseurs van Ondernemersklankbord helpen je verder met gratis advies in de Stadsbibliotheek in Venlo.

• Zomer-leesclubs Bekijk details

24 april 2018

Blijf je dit jaar eens thuis tijdens de zomervakantie? Dan heb je lekker veel tijd om te lezen. Senia, de landelijke organisatie van leesclubs, organiseert in juli en augustus de speciale Zomer-leesclub. In een Zomer-leesclub lees je drie romans en bespreek je ze aan de hand van leeswijzers met gespreksvragen.

• Chrisje Klasens is tweede bij de Provinciale voorleeswedstrijd! Bekijk details

23 april 2018

Apetrots zijn we op 'onze' Chrisje Klasens van College Den Hulster die vorige week tweede is geworden in de finale Provincie Limburg van de Read2Me! wedstrijd in de Oranjerie in Roermond. Top gedaan Chrisje!

• Provinciale finale Voorleeswedstrijd Bekijk details

11 april 2018

Op maandag 16 april vinden de Limburgse provinciale finales van de Nationale Voorleeswedstrijd en Read2Me! plaats in Theaterhotel de Oranjerie in Roermond. Venlo heeft maar liefst vier afgevaardigden die strijden voor een plek in de landelijke finale.

• Feestdagen april en mei Bekijk details

11 april 2018

In verband met nationale feestdagen zijn wij op de volgende dagen in april en mei gesloten: vrijdag 27 april, donderdag 10 mei en maandag 21 mei.

Paginanavigatie