Resultaat 161 - 170 (van 185)

• Debat van de stad: een overzicht Bekijk details

10 april 2018

De afgelopen maanden was de Bibliotheek Venlo drie keer het toneel van vurige debatten. Voor het eerst kon de 'gewone' Venlonaar zijn stem laten horen tijdens het 'Debat van de Stad', een reeks debatten met sociaal-maatschappelijk belangrijke en actuele onderwerpen. Venlonaren gingen met elkaar in gesprek over respectievelijk 'de vrijwillige Venlonaar', 'de politiek betrokken Venlonaar' en 'de gelukkige Venlonaar'.

• Gesloten met Pasen Bekijk details

29 maart 2018

Maandag is het tweede paasdag. Daarom zijn we die dag gesloten. Dinsdag staan we weer fris en fruitig voor je klaar!

• Nieuwe vestiging in Tegelen Bekijk details

27 maart 2018

Schitterend nieuws: er komt een nieuwe vestiging van onze bibliotheek in Tegelen! Vanaf juni zullen we de deuren van Wilhelminaplein 119 openen.

• Toneelstuk Vele hemels boven de zevende Bekijk details

14 maart 2018

Op donderdag 29 maart zal in de Maaspoort het toneelstuk 'Vele hemels boven de zevende' worden opgevoerd. Ben je lid van de Bibliotheek Venlo? Dan krijg je op vertoon van je biebpas 10% korting.

• Read2Me! Bekijk details

7 maart 2018

Op dinsdag 12 maart kwamen twaalf topkandidaten uit de brugklassen van het Blariacumcollege en College Den Hulster naar de Bibliotheek Venlo om met elkaar de strijd aan te gaan tijdens de voorleeswedstrijd Read2Me! De winnaars: Niels Joppen en Chrisje Klasens van College Den Hulster!

• Lancering VanVenlo.nl Bekijk details

6 maart 2018

Op zaterdag 17 maart 2018 zal hét nieuwe wijkplatform vanvenlo.nl officieel gelanceerd worden. Tijdens deze feestelijke aftrap krijgt u onder het genot van een hapje en een drankje de gelegenheid de nieuwe website te bezoeken en te ontdekken.

• Voorleeswedstrijd: twee schoolkampioenen zijn door! Bekijk details

3 maart 2018

Prachtig nieuws vanuit het Huis van de Gemeente in Panningen waar vandaag de regiofinale van de Nationale Voorleeswedstrijd werd gehouden: Floor Jongen en Daan Wolters zijn door naar de volgende ronde.

• Per direct vacature TAALTRAINER (vrijwilliger) Bekijk details

1 maart 2018

Wil jij nuttig en leerzaam vrijwilligerswerk doen? Meld je dan aan als taalvrijwilliger voor Taal voor Thuis! Na het volgen van een korte training ga je zelfstandig aan de slag met de begeleiding van kleine groepjes ouders als Taalcoach.

• Nationale Voorleeswedstrijd: de foto's Bekijk details

28 februari 2018

Op woensdag 21 februari streden 18 deelnemers in de Bibliotheek Venlo tijdens de lokale finale van de Nationale Voorleeswedstrijd tegen elkaar wie het mooist kan voorlezen. Floor Jongen, Daan Wolters, Tessa Vos en Tommaso Nillessen waren de beste voorlezers en vertegenwoordigen Venlo in de regionale finale op 3 maart in de Bibliotheek Panningen. Het was een spannende en leuke middag; gelukkig hebben we de foto's nog!

• Nieuw vanaf 1 maart: filmbieb.nl Bekijk details

27 februari 2018

Op 1 maart gaat www.filmbieb.nl de lucht in en komt de centrale collectie film-dvd’s officieel beschikbaar voor alle leden van de Bibliotheek! Vanaf deze datum kun je film-dvd’s aanvragen via het landelijk uitleensysteem.

Paginanavigatie