Nieuwsoverzicht

Resultaat 141 - 150 (van 186)

• Nieuw in de Stadsbibliotheek: STEK! Bekijk details

17 augustus 2018

Eefke Linssen en Kristel Kessels, de nieuwe uitbaters van het voormalig leescafé, hebben vandaag de naam van hun nieuwe uitdaging bekend gemaakt: STEK. Per 1 september wordt dit de plek voor lekker en gezond eten, heerlijke koffie en gezelligheid.

• Bibliotheek in Tegelen per 1 september op zaterdag geopend Bekijk details

3 augustus 2018

Vanaf 1 september is de Bibliotheek op het Wilhelminaplein in Tegelen op zaterdag geopend van 09.30 - 13.00 uur. We komen hiermee tegemoet aan de wens van onze klanten om ook in het weekend / buiten kantoortijden in de Bibliotheek terecht te kunnen. De openstelling gebeurt in samenwerking met de Rabobank die in de Bibliotheek op de zaterdagen een Rabo woonwinkel concept uitrolt voor hun klanten.

• LeescafĂ© in nieuwe handen Bekijk details

24 juli 2018

Per 1 september gaan Eefke Linssen en Kristel Kessels aan de slag als de nieuwe uitbaters van het Leescafé. Ze nemen het stokje over van Culinair Creatief, die de afgelopen jaren voor de lekkere koffie, broodjes en soep zorgde, maar zich meer op zijn corebusiness catering wil richten. Eefke en Kristel houden de naam van hun nieuwe uitdaging nog even geheim.

• Zomertijden Bekijk details

28 juni 2018

In de Stadsbibliotheek ben je ook in juli en augustus zes dagen per week welkom. Ook in Blerick is er geen zomersluiting. Kijk voor de zomertijden van Arcen, Belfeld, Tegelen en Velden eerst even op onze website. Geniet van de zomer!

• Nieuwe Bibliotheek in Tegelen geopend! Bekijk details

15 juni 2018

De deuren stonden al sinds 1 juni open maar vandaag werd de Bibliotheek in Tegelen officieel geopend. Onze collega's Sanne en Sietse van PSW onthulden samen met wethouder Marij Pollux een kleurrijk schilderij voor de mooie nieuwe vestiging. Het was een prachtige dag met blije gezichten!

• Tijdelijke vacature leesconsulent Bekijk details

12 juni 2018

Ben jij de bevlogen en ervaren leesexpert die kinderen met plezier laat lezen? Die scholen adviseert hoe zij de taal-, lees- en mediaontwikkeling van hun leerlingen kunnen bevorderen? Dan ben jij de leesconsulent die wij bij de Bibliotheek Venlo zoeken!

• Mariet Gorissen en de Mont Ventoux Bekijk details

7 juni 2018

Op zaterdag 30 juni, een symbolische dag, rijdt Mariet Gorissen, vrijwilliger in de Bibliotheek in Blerick, met haar handbike de Mont Ventoux op. 21 zware en steile kilometers lang, om geld in te zamelen om sporten voor mensen met een lichamelijke handicap mogelijk te maken.

• Aandacht voor kinderarmoede Bekijk details

2 juni 2018

Op de Internationale Dag van het Kind stond in de Bibliotheek Venlo gisteren het onderwerp Kinderarmoede op de agenda. Ook in Limburg groeien kinderen nog steeds in armoede op. In sommige wijken leeft zelfs 1 op 3 gezinnen in armoede en het aantal kinderen dat hiermee te maken heeft stijgt nog steeds. Het is vaak een verborgen probleem dat schreeuwt om aandacht maar niet voldoende stem heeft. Samen met Stichting de Pijler organiseerden we een middag over kinderarmoede om die stem luid te laten klinken...

• Mooie eerste openingsdag Bibliotheek in Tegelen Bekijk details

1 juni 2018

Vandaag opende de nieuwe vestiging in Tegelen haar deuren en direct om 09.00 uur stonden de eerste klanten voor de deur. Ook mochten we al een aantal nieuwe leden welkom heten en konden onze collega's van PSW laten zien hoe goed ze al de weg weten in de Bibliotheek.

• Lid worden van een leesclub? Bekijk details

23 mei 2018

Hou je van lezen? En hou je ervan om te praten over boeken? Word dan lid van Stichting Senia, de landelijke organisatie voor leesclubs.

Paginanavigatie