• Huis van de Kerstman Bekijk details

11 december 2018

Ook dit jaar hebben we weer een mooie kamer voor de kerstman ingericht. In STEK heeft hij een heerlijke plek om thuis te komen. Van 12 tot en met 28 december kun je zijn kamertje bekijken, hem een brief schrijven, selfies maken met leuke kerstattributen en nog veel meer. En natuurlijk kun je de kerstman zelf ook een aantal keren ontmoeten!

• Poëzie bij boekhandel Koops Bekijk details

10 december 2018

Wij tippen graag deze bijeenkomst met Herman Verweij bij boekhandel Koops. 'In de donkere dagen voor kerstmis moet je boodschappen halen, oude cadeautjes ruilen, nieuwe kopen, kaarten versturen, eten inslaan en de boom optuigen. En tussendoor nog het nieuws volgen: weer een aanslag, de gele hesjes stomen op, sombere prognoses aanhoren … Laat het nieuws even rusten; neem een voorschotje op de kerst ...'

• Nieuw in 2019: de BoekStartCoach Bekijk details

6 december 2018

De Bibliotheek Venlo biedt eerste hulp bij voorlezen en richt zich nadrukkelijk op de belangrijke rol die ouders hierin hebben.

• Hackerspace TDvenlo vindt nieuwe 'space' in de Stadsbibliotheek Bekijk details

6 december 2018

Hackerspace laat mensen op een prikkelende manier kennis maken met de boeiende wereld van techniek en ICT. De “technische club”, zoals het vroeger soms genoemd werd, groeit met zijn tijd mee en laat zien dat die wereld altijd in beweging is. Ook in Venlo organiseert Hackerspace uitdagende activiteiten voor jong en oud. Per 1 januari 2019 is de kelder van de Stadsbibliotheek de nieuwe standplaats van Hackerspace TDvenlo: een plek met honderd-en één mogelijkheden voor een innovatief nieuw jaar....

• Column: mindfull in de bieb Bekijk details

20 november 2018

Een tijdje geleden trok deze tekst mijn aandacht. "Ken je dit? Teveel gedachten in je hoofd? Teveel afleiding bij de dingen die je doet? Verlangen naar meer innerlijke rust, maar het lukt maar niet om dat te bereiken? Beter willen slapen en overdag meer energie hebben? Meer van het leven willen genieten?"

• Nederland Leest Bekijk details

29 oktober 2018

Nederland Leest heeft in november 2018 Voeding als thema. Waarom de grootste openbare bibliotheken-campagne over eten gaat? Omdat wij zijn wat we eten.

• Oktober is de Maand van de Geschiedenis Bekijk details

11 oktober 2018

Ontdek gisteren, begrijp vandaag. De Maand van de Geschiedenis, hét grootste historische evenement van Nederland, beleeft zijn vijftiende editie. Samen met honderden culturele, toeristische, literaire en mediaorganisaties brengen we geschiedenis onder de aandacht bij miljoenen Nederlanders.

• Het is Kinderboekenweek! Bekijk details

2 oktober 2018

Van 3 tot en met 14 oktober staat 'vriendschap' centraal bij de leukste kinderboekenactiviteiten. Samen met De Maaspoort, Museum van Bommel van Dam en Kunstencentrum Venlo maken we er een Venloos Kinderboekenfeest van.

• Week van de Alfabetisering Bekijk details

21 augustus 2018

Om laaggeletterdheid op de kaart te zetten organiseert de Stichting Lezen & Schrijven van 3 tot en met 9 september de Week van de Alfabetisering. In deze week organiseren we samen met de Taalcoaches Venlo een speciale editie van het Taalcafé en openen we met onze partners twee nieuwe Taalpunten, in Tegelen en in Venlo-Zuid!

• Nieuw in de Stadsbibliotheek: STEK! Bekijk details

17 augustus 2018

Eefke Linssen en Kristel Kessels, de nieuwe uitbaters van het voormalig leescafé, hebben vandaag de naam van hun nieuwe uitdaging bekend gemaakt: STEK. Per 1 september wordt dit de plek voor lekker en gezond eten, heerlijke koffie en gezelligheid.