Resultaat 171 - 180 (van 186)

• Nieuw vanaf 1 maart: filmbieb.nl Bekijk details

27 februari 2018

Op 1 maart gaat www.filmbieb.nl de lucht in en komt de centrale collectie film-dvd’s officieel beschikbaar voor alle leden van de Bibliotheek! Vanaf deze datum kun je film-dvd’s aanvragen via het landelijk uitleensysteem.

• Hulp bij digitale belastingaangifte Bekijk details

27 februari 2018

Heb je hulp nodig bij het invullen van je belastingaangifte? Dan kun je 5 maart tot en met 30 april op maandagochtend of vrijdagmiddag terecht in de Bibliotheek Venlo.

• Activiteitenkalender in nieuw jasje Bekijk details

8 februari 2018

Heb je onze nieuwe activiteitenkalender al gezien? We hebben er een handig uitklapbaar maandoverzicht van gemaakt in een frisse stijl.

• Jeugdbibliotheek.nl Bekijk details

1 februari 2018

Voor kinderen van 9 tot 12 jaar is sinds kort jeugdbibliotheek.nl online. Kinderen uit de bovenbouw van de basisschool vinden hier volop inspiratie over lezen en informatie voor werkstukken en spreekbeurten.

• De Bibliotheek Venlo te gast bij 'Sur place' van Omroep Venlo Bekijk details

30 januari 2018

Onze consulent educatie, Tessa Geurts, is donderdagavond 1 februari tussen 20.00 en 21.00 uur gast in het radioprogramma 'Sur Place' van Omroep Venlo . Tessa zal in het programma vertellen over activiteiten en projecten van de Bibliotheek Venlo waarmee jeugd en jongeren (weer) plezier in lezen krijgen. Afstemmen dus morgenavond op Omroep Venlo!

• Taalwedstrijd Kunstbende Bekijk details

25 januari 2018

Op zondag 25 maart zijn de Limburgse voorrondes van de taalwedstrijd van Kunstbende. Iedereen die schrijfaspiraties heeft én tussen de 13 en 18 jaar oud is, mag meedoen.

• De Bibliotheek Venlo partner in ontwikkeling Sociale Kaart Venlo Bekijk details

21 januari 2018

Via de website www.samenzijnwijvenlo.nl krijgen inwoners en professionals toegang tot deze Sociale Kaart en daarmee alle informatie rond wonen, zorg, welzijn, werk, inkomen, kind en gezin.

• Kinderdirecteur op bezoek bij burgemeester Bekijk details

21 januari 2018

Timbe van Wersch ging samen met collega-directeur Geja Olijnsma op bezoek bij burgemeester Scholten en wethouder Teeuwen in het Stadskantoor. Timbe vertelde honderduit over haar plannen en ideeën voor de Bibliotheek Venlo en de burgemeester en de wethouder luisterden met veel plezier naar deze enthousiaste kinderdirecteur. We hebben er een leuke video van gemaakt!

• Gedichtendag met Jaap Robben Bekijk details

18 december 2017

Op 25 januari is het Gedichtendag en start traditiegetrouw de landelijke Poëzieweek. Het thema dit jaar is Theater. Ook in Venlo staat op deze avond de poëzie centraal in het Leescafé van de Stadsbibliotheek.

• Passend lezen Bekijk details

22 juni 2017

Passend lezen is speciaal ontwikkeld voor mensen die blind, slechtziend of dyslectisch zijn. Of voor mensen die door een andere beperking niet of moeilijk kunnen lezen.

Paginanavigatie