Resultaat 111 - 120 (van 185)

• De Bibliotheek Venlo blikt terug op een geslaagde Open Dag Bekijk details

29 mei 2019

De Open Dag ligt alweer een paar dagen achter ons. Met een voldaan gevoel kijken het team van de Bibliotheek Venlo en haar samenwerkingspartners terug op deze zonnige laatste zaterdag van mei.

• Oproep Cultureel Platform aan gemeenteraad Venlo werpt vruchten af Bekijk details

24 mei 2019

'Stop met snoeien en geef kunst en cultuur de ruimte om te groeien'. Deze oproep stond centraal in een manifest dat op donderdagavond door het Cultureel Platform Venlo (CPV) aan de Venlose gemeenteraad werd aangeboden. De oproep viel in vruchtbare aarde, aan het eind van de voorbereidende raadsvergadering bleek er geen politieke meerderheid te zijn voor de korting van 2,5 procent op de subsidie van alle verenigingen en instellingen.

• Blog: Theatermaakster Adelheid Roosen en 'Mam' blijven ons nog lang bij. Bekijk details

16 mei 2019

MAM | Adelheids moeder was altijd een gereserveerde vrouw geweest. Alsof een kostbare vaas ineens in duizend stukken viel. Haar echte moeder kwam naar boven. Ongeremd zonder alle maskerades, puur.

• Wethouder Frans Schatorjé bezoekt de Stadsbibliotheek op 9 mei tijdens de campagne #oogvoorelkaar Bekijk details

7 mei 2019

In Venlo heeft bijna 1 op de vijf volwassenen moeite met taal of rekenen. Het kan daardoor lastig zijn om met alledaagse dingen goed mee te doen in onze samenleving. Formulieren invullen, een boodschappenlijst maken, de bijsluiter van een medicijn lezen of een verhaaltje voorlezen; het lijkt eenvoudig, maar is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Moeite hebben met lezen en schrijven noemen we met een lastig woord ‘laaggeletterdheid’; een begrip dat zich moeilijk laat vangen. Het Taalhuis zet in de...

• Volop Voorleestalent in Venlo Voorleesstad Bekijk details

8 april 2019

Een spannende dag vandaag in de Oranjerie in Roermond, waar de provinciale finalisten van de Nationale Voorleeswedstrijd (groep 7 & 8), Read2Me (brugklas) en de Pabovoorleeswedstrijd bekend werden gemaakt. Daarvoor moesten alle finalisten van de regionale rondes wel eerst nog hun beste voorleesstem laten horen. Dat deden onze Venlose talenten met zoveel overtuiging dat we maar liefst twee winnaars en een tweede plaats mogen vieren!

• Jaarverslag 2018 Bekijk details

1 april 2019

Wat hebben we in 2018 bereikt en wat zijn onze ambities voor 2019 en verder? Lees ons kleurrijke jaarverslag online of haal een exemplaar op in de Stadsbibliotheek. We delen graag met jou het verhaal van de Bibliotheek Venlo, een Bibliotheek voor alle inwoners van Venlo. Waar iedereen zich welkom voelt en trots op is.

• Start uitgebreide informatieservice Bekijk details

1 april 2019

In de Stadsbibliotheek kun je met vragen over heel veel onderwerpen terecht. Je vindt informatie in de vele boeken die de Bibliotheek rijk is, je kunt digitaal informatie opzoeken en natuurlijk onze medewerkers vragen. Vanaf deze maand breiden we deze informatieservice verder uit.

• Gemeente Venlo geeft 'Kikker' kado aan Venlose Basisscholen Bekijk details

27 maart 2019

Alle leerlingen van groep 1 en 2 op de Venlose basisscholen krijgen in april een mooi boek cadeau. De leesbevorderingscampagne ‘Geef een (prenten) boek cadeau’ wil alle kinderen in Nederland en Vlaanderen te laten opgroeien tussen de mooiste boeken uit de jeugdliteratuur. De Bibliotheek Venlo en de Gemeente Venlo maken deze actie samen mogelijk.

• Boekenweek 2019 Bekijk details

23 maart 2019

De Boekenweek viert het boek, en in 2019 vieren we van 23 maart tot en met 31 maart boeken over moederschap in het bijzonder. Iedereen heeft een moeder, hartverwarmend en zorgzaam, streng of afwezig. Fictie en non fictie brachten vele markante moeders voort: via dochters en zonen die schrijven over hun moeder, moeders die schrijven over het moederschap.

• BieBies Bus on tour! Bekijk details

14 maart 2019

Woensdag 13 maart maakte BieBies Bus haar eerste reisje. Gedeputeerde Hans Teunissen en directeur Geja Olijnsma gaven het startsein en vanaf nu bezoekt BieBies Bus alle wijken en dorpen van de gemeente Venlo. Met BieBies Bus laten we ouders en kinderen in deze wijken ervaren hoe belangrijk en leuk het is om samen bezig te zijn met taal.

Paginanavigatie