Resultaat 91 - 100 (van 186)

• De jeugdafdeling van de Stadsbibliotheek galmt na Bekijk details

23 januari 2020

We zijn er nog volop van aan het nagenieten: wat een geslaagde Open Dag van onze vernieuwde jeugdafdeling en wat fijn om zoveel jonge enthousiastelingen kennis te laten maken met al het moois dat de Bibliotheek te bieden heeft.

• Wie dit leest kan helpen! Bekijk details

14 januari 2020

Eén op de vijf Limburgers heeft moeite met lezen, schrijven, rekenen of digitale vaardigheden. De Bibliotheek Venlo kan hierbij helpen. Tijdens de spreekuren van het Huis van Informatie, of bijvoorbeeld met een cursus of een taalmaatje. Veel mensen weten dat niet. Ken jij iemand die beter wil leren lezen, schrijven, rekenen of computeren? Help ons dan mee en breng diegene met ons in contact. Meld je aan op www.wieditleest.com of kom samen naar de bieb.

• Meer bezoekers voor de Bibliotheek Venlo Bekijk details

10 januari 2020

We kijken terug op een geslaagd jaar waarin we in totaal 325.000 bezoekers welkom konden heten in onze vestigingen! Dat is een stijging van gemiddeld 10% en voor de Stadsbibliotheek zelfs 14%. Mooie getallen die horen bij een veranderende rol van Bibliotheken, namelijk als een verblijfplaats voor educatie, ontwikkeling en ontmoeten.

• Gelukkig Nieuwjaar! Bekijk details

3 januari 2020

Veel leesplezier dit jaar in de Stadsbibliotheek en natuurlijk in onze vestigingen in Arcen, Belfeld, Blerick, Velden en Tegelen. Op naar een jaar waarin de Bibliotheek springlevend is.

• Koninklijk bezoek voor de Bibliotheek Venlo Bekijk details

26 november 2019

Kregen we twee jaar geleden nog een Koninklijke Erepenning, vandaag was Koning Willem-Alexander zelf onze gast in de Bibliotheek Venlo! Samen met minister Knops van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties bracht hij een werkbezoek aan zowel Fontys als de Bibliotheek Venlo. Het bezoek stond in het teken van samenwerking tussen Duitsland en Nederland in de grensregio en digitaal meedoen.

• 25 november zijn wij vanaf 12.00 uur geopend Bekijk details

24 november 2019

We maken de Bibliotheek weer een stukje mooier! Deze keer is de vloer aan de beurt en dat betekent dat we maandag 25 november vanaf 12.00 uur zijn geopend. Al eerder zin in koffie? In STEK kun je gewoon vanaf 08.30 uur terecht!

• Studenten communicatie & multimedia design slaan brug tussen jongeren en de bieb Bekijk details

8 november 2019

Woensdagmiddag 6 november vulde de Stadsbibliotheek zich met computerschermen, flip overs, nieuwsgierigheid opwekkende demo's en vooral: een flinke groep enthousiaste studenten en dito jury. De opdracht? Ontwerp een middel waarmee jongeren (weer) aan het lezen slaan. Het resultaat na tien weken hard werken? Verbluffend.

• Enthousiasme alom bij de Broek voor je Boek Voorleeswedstrijd Bekijk details

31 oktober 2019

Voorlezen uit je favoriete boek, een prentenboek van vroeger of juist iets heel anders; tijdens de Broek voor je Boek Voorleeswedstrijd kon het. Op woensdagmiddag 30 oktober puilde de Bibliotheek van Blerick, gevestigd in Modewarenhuis Berden uit. De ruimte was gezellig gevuld met kandidaten die de uitdaging wel aandurfden, en natuurlijk hun familie.

• Maak kennis met BioBuddi en de speciale BieBie-variant Bekijk details

23 oktober 2019

Tijdens de Peuterbieb Speciaal -en sinds kort permanent in de vernieuwde jeugdhoek- kun je kennis maken met een stukje bijzonder speelgoed van Venlose makelij.

• De Boekenweek voor Jongeren Bekijk details

20 september 2019

De jaarlijkse Boekenweek voor Jongeren is alweer in volle gang. Een week in het teken van de mooiste boeken, speciaal voor jongeren van 15 tot en met 18 jaar en mét een speciaal geschenk. 3PAK is een bundel die lekker wegleest, met drie korte verhalen van een top- auteurs. Bibliotheek Venlo verspreidt 3PAK via de scholen en op andere plekken in en rondom de Bibliotheek.

Paginanavigatie