Nieuwsoverzicht

Resultaat 81 - 90 (van 186)

• Donorregistratie Bekijk details

27 april 2020

Op 1 juli 2020 gaat de nieuwe donorwet in. Iedereen in Nederland vanaf 18 jaar komt dan in het nieuwe Donorregister. Het is belangrijk dat je een keuze invult. Dan weet je familie, partner of vriend(in) of je na je overlijden orgaan- en weefseldonor wilt worden.

• STEK hoort graag van jou! Bekijk details

22 april 2020

Zodra de deuren weer open mogen en er weer gasten mogen worden ontvangen, wil STEK graag meer kennis over eten, drinken en gezondheid delen met de inwoners van Venlo. Deze oproep is speciaal bedoeld voor ouders met kinderen in de leeftijd van 3 tot 12 jaar. STEK is benieuwd naar jouw ideeën, behoeftes en ervaringen. Welke activiteiten vind jij de moeite waard? Waar lopen je kinderen helemaal warm voor, en waarvoor helemaal niet?

• Informatie over het coronavirus Bekijk details

21 maart 2020

In onze vestigingen volgen we de richtlijnen van de Rijksoverheid rondom het coronavirus. Op deze pagina vind je informatie over het coronavirus. Ken je mensen in jouw omgeving die moeilijk kunnen lezen en schrijven? Help hen met het begrijpen van de informatie. Gebruik hiervoor de video onderaan deze pagina. Ook is informatie in meerdere talen beschikbaar.

• De Bibliotheek is tot en met 28 april gesloten | informatie en tips Bekijk details

13 maart 2020

De Stadsbibliotheek en de vestigingen in Venlo, Arcen, Belfeld, Blerick, Tegelen en Velden zijn in ieder geval tot en met dinsdag 28 april gesloten. Alle aankomende activiteiten zijn eveneens tot die geannuleerd. De sluiting van publieke locaties is een maatregel van de overheid om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

• Kookliefhebbers gezocht voor het project Wijsheid uit de keuken Bekijk details

4 maart 2020

Oudere mensen weten nog wat koken is en wat goed eten is. En ze weten wat leven is. Annet Koerhuis gaat daarom op zoek naar 25 Limburgse ouderen om mee te koken, te eten en te praten. De verhalen en recepten worden gebundeld in een boek, zodat ze bewaard blijven voor nieuwe generaties. Een fotograaf maakt op locatie tijdens het koken en eten mooie foto’s.

• Aftrap Scoor een Boek! Bekijk details

2 maart 2020

Scoor een Boek! is gestart! Op OBS Harlekijn gaf gedeputeerde Robert Housmans een prachtige voorzet aan jeugdspeler Stan Henderikx van VVV-Venlo en daarmee is het leesproject afgetrapt. Bekijk hier alvast het leuke filmpje waarmee alle 2500 kinderen in Noord- en Midden-limburg (750 in Venlo) het startsignaal kregen.

• Hans Teunissen nieuwe voorzitter raad van toezicht Bekijk details

2 maart 2020

Hans Teunissen is per 15 april 2020 de nieuwe voorzitter van de raad van toezicht van de Bibliotheek Venlo. De voormalige gedeputeerde brengt een schat aan ervaring mee naar Venlo. Bibliotheken, onderwijs en digitalisering maakten bijna vier jaar lang deel uit van zijn portefeuille.

• STEK de onbetwiste favoriet in de regio dankzij Waar Nederland Eet Bekijk details

28 februari 2020

Dat STEK een plek bij uitSTEK is om neer te strijken met een boekje of tijdschrift, wist menig bezoeker van de bieb natuurlijk al lang. Maar de huiskamer van de Stadsbibliotheek is meer. Veel meer.

• Scoor een Boek! trapt af in Venlo Bekijk details

28 februari 2020

Het leesproject ‘Scoor een Boek!’ bundelt de populairste sport van de wereld met lezen. Het doel is om leerlingen uit de groepen 5 en 6 te stimuleren om met plezier te (blijven) lezen. In Noord- en Midden Limburg zijn maar liefst vijf Bibliotheken samen de samenwerking aangegaan met Eredivisieclub VVV-Venlo.

• Alleen maar kampioenen op de Voorleeswedstrijd! Bekijk details

5 februari 2020

Woensdagmiddag 5 februari vulde de podiumzaal van de Stadsbibliotheek zich weer met popelende voorlees-kandidaten, juryleden en supporters. Iedereen maakte zich op voor de voorrondes van de Nationale Voorleeswedstrijd. Spanning alom. Immers: voorlezen voor een publiek? Da's een vak apart.

Paginanavigatie