Resultaat 101 - 110 (van 186)

• Samen terugkijken op de Week van de Alfabetisering Bekijk details

17 september 2019

Elk jaar organiseert Stichting Lezen en Schrijven de landelijke Week van de Alfabetisering. Een week waarbij er extra aandacht gevraagd wordt voor laaggeletterdheid. Zowel voor mensen die zelf dagelijks te maken hebben met de beperkingen ervan als ook voor hun omgeving kan het erg lastig zijn. Taboe, onduidelijkheid (wat ís het nu precies?) en onzichtbaarheid maken het een begrip dat lastig te vangen is. Taalhuis Venlo en Project BoekStart zorgden in samenwerking met de Bibliotheek Venlo en Stichting...

• Extra aandacht voor laaggeletterdheid in Venlo tijdens de Week van de Alfabetisering Bekijk details

4 september 2019

Laaggeletterdheid komt voor bij één op de vijf Venlose inwoners. Vaak is het niet goed zichtbaar wanneer iemand moeite heeft met taal of rekenen Het Taalhuis Venlo zet zich in om laaggeletterdheid en de aanpak hiervan onder de aandacht te brengen. In het bijzonder tijdens de Week van de Alfabetisering; een campagne van Stichting Lezen en Schrijven.

• Taalhuisvrijwilligers genomineerd voor TaalHeldenprijs Bekijk details

31 augustus 2019

Wat zijn we trots op onze Taalhuisvrijwilligers Miep Sijben en Anja Kuijpers! Ze maken kans op de Limburgse TaalHeldenprijs in de categorie Taalvrijwilliger.

• Kidzpanel 2019-2020 Bekijk details

21 augustus 2019

Een nieuw schooljaar een nieuw Kidzpanel! Ben jij tussen de 9 en 13 jaar oud, hou je van spannende en grappige boeken en vloggen? Zit jouw hoofd vol met leuke ideetjes voor activiteiten? Kun jij jouw leeftijdsgenootjes laten zien hoe leuk de bieb kan zijn? Dan zoeken wij jou!

• Taalhuis: nieuwe openingstijden Bekijk details

15 augustus 2019

Vanaf maandag 19 augustus ben je weer van harte welkom in het Taalhuis Venlo. Al vaker binnengelopen? Let dan even op de openingstijden, want deze zijn veranderd.

• Vrijwilligers gezocht Bekijk details

13 augustus 2019

De Bibliotheek Venlo kan niet zonder vrijwilligers. Bij de start van dit nieuwe schooljaar zijn we dringend op zoek naar Taalhuisvrijwilligers en vrijwilligers voor BieBies Bus.

• Voorverkoop seniorenmatinee met Annejet van der Zijl & Jo Simons gestart Bekijk details

5 augustus 2019

In december moesten ze helaas afzeggen, maar we krijgen een herkansing op dinsdag 24 september. Dan verwelkomen we deze geliefde schrijfster die naast eigen, veelbekroonde non-fictie De val van Annika S. schreef met partner Jo Simons. Kaartjes kosten € 8,50 en zijn verkrijgbaar bij de balie van de Stadsbibliotheek.

• 'Lekker lezen in de zomer' met deze podcast Bekijk details

11 juli 2019

Hoe zorg je ervoor dat kinderen lekker doorlezen in de zomervakantie? Met leuke tips van én voor kinderen (en ouders)!

• Informatiepunt Digitale Overheid geopend Bekijk details

1 juli 2019

We openen deze juli-maand op feestelijke wijze met de opening van het Informatiepunt Digitale Informatie. Staatssecretaris Knops gaf in de Bibliotheek Venlo het startsein voor de eerste vijftien Informatiepunten. Deze zijn gevestigd in Bibliotheken in alle provincies van ons land. De komende jaren volgen nog 135 Bibliotheken waarmee de Informatiepunten voor alle burgers goed bereikbaar zijn.

• Vernieuwde website Bekijk details

7 juni 2019

Je hebt het vast gemerkt, onze website ziet er sinds deze week anders uit. Met deze nieuwe look en indeling kun je snel en gemakkelijk de informatie vinden die voor jou belangrijk is.

Paginanavigatie