• Oeps, foutje met de nieuwsbrief Bekijk details

2 juli 2020

Het verzenden van de info-mail ging niet helemaal vlekkeloos en daarom heb je een dubbel aantal mails van de Bibliotheek Venlo in jouw mailbox ontvangen. Onze excuses hiervoor. We hopen dat we je in ieder geval deze zomer een gratis kop koffie/cappuccino/latte of thee naar keuze mogen aanbieden in STEK. De voucher ligt voor jou klaar bij de klantenbalie.

• Kidz Science presenteert: Ontdek de wereld van het 3D-printen Bekijk details

12 juni 2020

Techni-geeks en hersen-kraak-oplossers opgelet: dit is serious business! Heb jij al eens kennis gemaakt met een 3D-printer? Weet jij al welke duizend-en-één-mogelijkheden zo'n mooi apparaat in zich heeft? Binnenkort ontdekken we het samen met Hackerspace. Welkom bij Kidz Science!

• BoekStart nodigt ouder & kind uit om samen taal te beleven Bekijk details

10 juni 2020

Sinds maart 2019 is het project BoekStart onderdeel van onze dienstverlening. BoekStart; een samenwerking tussen Bibliotheken, kinderopvang en consultatiebureau's richt zich op ouders van het hele jonge kind.

• Provinciale voorleeskampioenen letterlijk in het zonnetje gezet Bekijk details

4 juni 2020

Jaarlijks zijn de Nationale Voorleeswedstrijd voor het basisonderwijs, de PABO-studenten en Read 2 Me! voor middelbare scholieren een hoogtepunt voor voorleestalent uit alle windstreken. Vanwege corona werd de provinciale finale dit jaar in Limburg en Brabant op alternatieve wijze georganiseerd. De virtuele technologie hielp daarin een aardig handje mee.

• Kans maken op een Zoom-sessie met bestsellerauteur Karin Slaughter? Bekijk details

29 mei 2020

De Spannende Boeken Weken komen er weer aan. Tegelijk met het Vakantielezen, halen we tussen 1 en 21 juni ons lezershart nog eens extra op. Zeker voor liefhebbers van thrillers, detectives en alles wat spannend is, halen we alles uit de kast. Letterlijk!

• Meer geld voor onze bieb Bekijk details

28 mei 2020

De afgelopen tijd hebben we ons sterk gemaakt voor een financieel sterke Bibliotheek Venlo. Een Bibliotheek die met haar programmering van betekenis is voor stad en kernen. We hebben als bieb veel bereikt voor de informele educatie van de inwoners van Venlo. De afgelopen jaren hebben we een een breed programma geboden met kennis, informatie en culturele elementen. De financiële middelen stonden alleen niet in verhouding tot onze resultaten, het was twee voor twaalf.

• Werken aan je soft skills en digitale vaardigheden met de Online Bibliotheek Bekijk details

27 mei 2020

Vanaf nu kun je direct aan de slag met online trainingen. Je hebt keus uit 28 cursussen, allemaal gratis, ook als je geen lid bent van de Bibliotheek. Verbeter je vaardigheden op het gebied van timemanagement, communicatie, productiviteit, digitale vaardigheden en talen. Of volg een cursus Digitale fotografie, Yoga, Mindfullness, Sporten en bewegen, Gezond eten, of de korte cursus Geluk.

• VVV Foundation en De Bibliotheek Venlo 'laten boeken zwerven' Bekijk details

15 mei 2020

De VVV Foundation draagt er samen met Bibliotheek Venlo aan bij om meer boeken ‘te laten zwerven’ in Venlo en omstreken. VVV en de Bibliotheek Venlo werken al samen op het gebied van het leesbevorderingsproject Scoor een Boek. In het kader van dit project ondersteunen beide instanties nu gezamenlijk Kinderzwerfboek, onderdeel van Nationaal Fonds Kinderhulp.

• De Bieb is open! Bekijk details

8 mei 2020

Welkom in de Bibliotheek Venlo, fijn dat we jou weer mogen begroeten! Zowel de Stadsbibliotheek als de andere vestigingen zijn weer open. Deze zomer wel nog met aangepaste openingstijden. Ook vragen we je om rekening te houden met een aantal coronamaatregelen bij een bieb-bezoek.

• Sef Derkx vertelt: 75 jaar vrijheid in Venlo Bekijk details

4 mei 2020

Sef Derkx duikt al jaren in persoonlijke verhalen en beelden uit de Tweede Wereldoorlog. Wat hij ontdekt deelt hij op zijn kenmerkende, verhalende manier met ons. Afgelopen donderdag hadden we graag naar hem geluisterd in de Stadsbibliotheek. Helaas is dit momenteel niet mogelijk, onze bieb is immers nog steeds gesloten. Op deze pagina delen we daarom zijn relaas over de bevrijding van Venlo.