• Boeken inleveren en afhalen tijdens de sluiting Bekijk details

16 december 2020

Alle vestigingen van de Bibliotheek Venlo zijn tijdelijk gesloten vanwege de aangescherpte corona-maatregelen. Wél blijft het mogelijk om boeken te reserveren via Mijn Menu, en deze af te halen in de door jou aangegeven vestiging.

• Hoe houd je lol in lezen? Bekijk details

12 december 2020

Dat Bibliotheken lezen belangrijk vinden behoeft geen uitleg. We brengen het waar we kunnen onder de aandacht. We vinden het vooral belangrijk om ouders en kinderen te laten ervaren hoe leuk lezen kan zijn. Hoe fijn het is om samen te lezen of om voor te lezen.

• Een 'richtig' geslaagde editie van de Duitsland-Nederland-Pubquiz Bekijk details

3 december 2020

We kijken met een voldaan gevoel terug op de pubquiz van afgelopen zaterdag, 28 november. Maar liefst 26 teams streden om de eerste plaats. Eerlijk is eerlijk; de host -DJ St. Paul- maakte het de kandidaten niet bepaald gemakkelijk. Pittige vragen over de Duitse en Nederlandse cultuur en geschiedenis werden voorgeschoteld. Maar hee, het gaat ook om de uitdaging toch? Team Ut Pruuske (what's in a name?) gingen er vandoor met de felbegeerde eerste prijs.

• Vanaf 19 november toegang tot de collectie van alle aangesloten Limburgse bibliotheken | Mijn Menu tussen 14 en 19 november niet beschikbaar Bekijk details

12 november 2020

Ons bibliotheek-systeem wordt vernieuwd. Vanaf 19 november heb jij via Mijn Menu direct toegang tot de gehele collectie van alle aangesloten Limburgse bibliotheken. Dat maakt lenen vanuit andere locaties een stuk toegankelijker en bovendien makkelijker. Om ons systeem hierop voor te bereiden, is Mijn Menu tussen 14 en 19 november niet beschikbaar.

• Breaking news: Plek 3 is geopend! Bekijk details

25 september 2020

Wow, wat zijn we blij en trots op PLEK 3! Vandaag officieel geopend door Mia, Milan en Natasza van OBS Harlekijn. Een derde leeromgeving (naast thuis en school) voor het ontwikkelen van taal en talenten. Voor kinderen die net iets extra's nodig hebben. En dat gunnen we heel veel kinderen in Venlo. Welkom bij Plek 3!

• Mijn Menu en Catalogus tijdelijk niet bereikbaar Bekijk details

21 september 2020

We voeren dinsdag 22 september tussen 05.00 uur en 09.00 uur een update van ons bibliotheeksysteem uit. Dat betekent dat zowel de catalogus als Mijn Menu deze vroege ochtend vier uur lang niet bereikbaar zijn. Vanaf 09.00 uur kun je weer aan de slag met lenen, verlengen enzovoort. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

• Terugblik op de Week van Lezen en Schrijven | Een verslag van onze communicatie-stagiaire Bekijk details

13 september 2020

Afgelopen week was het de week van Lezen en Schrijven. Ook de Bibliotheek Venlo deed hier aan mee. De Bibliotheek heeft in samenwerking met Cubiss een campagne gehouden om laaggeletterdheid meer onder de aandacht te brengen door middel van herkenbare situaties op posters en op social media. Deze campagne heeft de hele week geduurd. Uit de reacties bleek dat het onderwerp ongemerkt tóch behoorlijk leeft onder de Venlonaren.

• Senia zoekt leesgrage nieuwe leden Bekijk details

20 augustus 2020

Heb je juist nu, in deze coronaperiode, de tijd om mooie boeken te lezen en de behoefte om je leeservaring met anderen te delen? Word dan lid van een Senia-leesclub, ontmoet nieuwe mensen en voer inspirerende gesprekken.

• Deze zomer jouw place to bieb! Bekijk details

10 juli 2020

Je vervelen deze zomer? dacht het niet! Deze zonnige activiteitenprogramma's zijn leuk voor iedereen. Pak je agenda erbij en plan er lekker op los.

• Bakkie doen? Bekijk details

9 juli 2020

Welkom terug in de bieb, we hebben je gemist. Gelukkig ben je weer terug bij ons, misschien zelfs al een tijdje. Met de versoepelingen van de regels zijn we deze zomer weer de bieb die jij gewend bent. Dat dit weer mogelijk is willen we graag samen met jou vieren. Mogen we jou daarom trakteren op een heerlijke kop koffie of thee van STEK?