Resultaat 31 - 40 (van 183)

• Deze voorleestoppers gaan naar de provinciale finale! Bekijk details

18 februari 2022

Afgelopen woensdagmiddag namen 10 voorlezers plaats op de roze stoel voor de regionale ronde van deze leeswedstrijd. 10 jongens en meisjes uit groep 7 en 8, verbonden door hun voorleeskunst die hen op een regenachtige middag naar Venlo had gebracht. Van al deze voorleestoppers gaat voor vier kinderen het avontuur nog door. Anne, Thijs, Lieve en Robin nemen opnieuw plaats op een voorleesstoel op 21 april in Roermond voor de provinciale finale. Een kleine terugblik op deze spannende maar vooral feestelijke...

• Seniorenmatinee met Wim Daniëls Bekijk details

16 februari 2022

Afgelopen dinsdag konden we eindelijk weer, zoals vanouds, een Seniorenmatinee aanbieden. Schrijver Wim Daniëls was onze gast en Babs van Bree zorgde met haar gevoelige liedjes voor een sfeervolle muzikale bijdrage.

• Samen werken aan leesbevordering Bekijk details

15 februari 2022

Het verbeteren van de taalontwikkeling van leerlingen, dat is het doel van een samenwerking tussen de Venlose bibliotheek en Onderwijsgemeenschap Venlo en Omstreken (OGVO). Roy Palmen, voorzitter van het college van bestuur van OGVO, en Geja Olijnsma van de Bibliotheek Venlo tekenden vandaag een overeenkomst om hier samen in op te trekken.

• Nationale Voorleeswedstrijd 2022: In Venlo wordt (voor)gelezen! Bekijk details

11 februari 2022

De ontknoping van de spannendste voorleeswedstrijd nadert. ‘Wie wordt de landelijke voorleeskampioen?’

• In de Lettergreep van Venlo l Column door Sef Derkx Bekijk details

24 januari 2022

Sef Derkx noemt zichzelf weleens een Hartstochtelijk Venlonaar. Al ruim een kwart eeuw schrijft hij wekelijks over de lokale actualiteit en geschiedenis. Een van zijn speciale interesses is de relatie tussen Venlo en de literatuur. Hij is in de Lettergreep Van Venlo. Laat dit nu ook de titel zijn van de column die hij gaat schrijven voor de Bibliotheek Venlo. We starten aan de Maas in Belfeld.

• Grenswandeling “Het Smokkelpad” Bekijk details

6 december 2021

November stond in het teken van “Nederland Leest” dit keer met het boek “De Wandelaar” van Adriaan van Dis. Geïnspireerd op het thema: over de grens en het boek “De Wandelaar” organiseerde de Bibliotheek Venlo een wandeling op het zogenaamde Smokkelpad, op de grens tussen Velden en Straelen.

• Prijs! Victorine van Schaick initiatiefprijs Bekijk details

25 november 2021

We vieren een klein maar wel trots feestje deze week, want we hebben met ons prachtige project PLEK3 de Victorine van Schaick initiatiefprijs in de wacht gesleept! Een mooie beloning voor ons enthousiaste PLEK3 team en voor alle kinderen, vrijwilligers en organisaties die verbonden zijn of waren aan PLEK3.

• Healthy Building Network Bekijk details

18 november 2021

Binnenkort volgt de officiële aftrap van onze samenwerking binnen het Healthy Building Network (HBN). We doen dit euregionaal, namelijk samen met de Bibliotheken Viersen, Möngengladbach, Krefeld en de gemeente Venlo. Gisteren werd alvast een zogenaamde focustafel ingericht en ontvingen we een aantal boeken om toe te voegen aan onze collectie rondom dit thema.

• Bibliotheek Kerkrade Beste Bieb 2021 Bekijk details

2 november 2021

We feliciteren de Bibliotheek Kerkrade die op 2 november tot Beste Bibliotheek 2021 is uitgeroepen. De jury kende de prijs aan onze collega's in Kerkrade toe op basis van de mooie ontwikkelingen die deze Bibliotheek de afgelopen jaren heeft doorgemaakt in hun nieuwe gebouw en hun betekenis voor Kerkrade en omgeving. Ook voor de Bibliotheek Venlo had de jury lovende woorden.

• Nominatie Beste Bibliotheek! Bekijk details

1 september 2021

We zijn genomineerd voor Beste Bibliotheek! Samen met vier collega-bibliotheken zijn we op de zogenaamde shortlist voor deze mooie toekenning geplaatst. Het is alvast een prachtige waardering waar we samen, de Bibliotheek Venlo met alle inwoners van Venlo, aan hebben bijgedragen.

Paginanavigatie